Direktlänk till inlägg 18 maj 2011

Andas Malin, andas!

Av Malin - 18 maj 2011 20:11

Idag har varit en sån dag där ingenting går som det ska.

Dagen började med att det blev jättestressigt när vi skulle iväg och ni som känner mig vet att jag HATAR att stressa, speciellt på morgonen eller när man kliver ur duschen! Jag tycker ändå att jag brukar planera bra så jag ska hinna med allt på morgonen men idag måste klockan ha gått baklänges för det var mer, ett steg fram och två tillbaka innan vi tillslut hann iväg.

På jobbet flöt det ändå på ganska bra som tur var men såfort jag kom till bilen så började det igen. Om jag låser upp bilen och öppnar för fort så går larmet högt och tydligt och såklart så skulle det ju göra det när det stod 4 andra personer på parkeringen. Som dom stirrade! Nej, jag håller inte på att göra inbrott i min egen bil!

Hämtade Saga på dagis och sen hem för att fixa lite middag...trodde jag ja. Om jag ens kom 1 meter innan hon blev såå ledsen över att strumpan satt snett och därför var tvungen att sitta hos mig säkert en kvart innan jag slutligen (under protest) gick och började med maten. Hade precis börjat med champinjonerna när jag hör: Kissa, kissa! Jaha, då var det bara att ställa ungen i duschen, torka och klä på för att sedan (fortfarande under protest) fortsätta med maten.

Efter maten stökade jag undan medan Saga satt och tittade på Emil. Sen var det dags för lite hoppa i sängen. 10 minuter senare stog Malin och tog av alla sängkläder och överdrag på dynan för att slänga i tvätten. "Kissa"  Ja, jag ser det älskling! In med Saga i duschen igen, torka och klä på. Iväg till tvätten för att kolla om det fanns någon ledig tid och som tur var så var grannen precis klar!


Nu såhär i efterhand när Saga sover och allt har lugnat ner sig så kan jag inte göra annat än att skratta :) MEN, jag trodde jag skulle bli tokig när jag stod där och drog av överdraget som jag i bakhuvudet visste att jag aldrig kommer att få på igen! Vi får se hur det går med det imorgon när det har torkat.


Det ska bli spännande att se vad morgondagen har att bjuda på :)


Kram på er!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 17 maj 2011 20:47

Idag blir det därför inte många ord innan ögonen slår igen för den här tisdagen.   Ringde bvc idag om provsvaren på Sagas blodprov vi tog förra veckan. Det visade sig att hon faktiskt är allergisk mot katter precis som vi trodde. Det var inte en ...

Av Malin - 16 maj 2011 21:49

kan man lugnt säga att det är från tidiga morgon till sena kvällen på prästgårdsgatan.   Min typiska vardag ser allt som oftast ut ungerfär såhär: Kliver upp och gör mig i ordning innan Saga vaknar, Saga vaknar och görs klar, åker med Saga på dag...

Av Malin - 15 maj 2011 13:08

IN MY ASS!!!   Eller så är det bara så att det måste vara ömsesidigt för att rubriken ska fungera?    Var börjar man 1 år senare?   Nuförtiden bor Malin och Saga själva i en liten 2:a i stan. För snart 6 månader sedan bröt jag och Dan eft...

Av Malin - 15 maj 2011 13:03

T H I S  I S  T H E  B E G I N N I N G  O F  P A R T  T W O... ...

Av Malin - 15 maj 2011 13:00

T H I S  I S  T H E  E N D  O F  P A R T  O N E . . .     ...

Presentation


I huvudet på Malin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards