Alla inlägg under oktober 2008

Av Malin - 31 oktober 2008 15:18

Så slog hon upp sina vackra ögon och såg solen skina över den frostbitna marken för att sedan vända sig och ge kärleken en godmorgon kyss...INTE!


Snarare...


Vaknar av ljudliga snarkningar, mulet väder och en otrolig huvudvärk! Kan det bli värre?


Var tvungen att sova vidare till ca 11 för att se om värken skulle ge med sig vilken det inte gjorde. Brukar sällan ha huvudvärk och speciellt inte vakna upp med en! Släpade mig upp ur sängen för att käka lite frukost men vad ser jag...ingenting i kylen föruton någon öl, sambal oelek och sur yoghurt i princip. Härliga morgon! Rotade till sist fram några skorpor och gjorde mig en kopp te och tog en morot. Mums!


Sedan den härliga morgonen har jag mest försökt sova bort värken och tittat på tv...


Vi skulle ju cykla ner och handla men då ringde D och sa att han skulle få skjuss av någon så det var skönt att jag slapp åka ner i kylan. Nu skulle han och några kompisar komma hit och käka och sen ska dom klä ut sig till...nej just det ja, det var en superhemlis! Var något hokus pokus halloween på kåren som dom ska på.


Pratade med mamma nyss och hon sa att hon skulle köra K på Kramm ikväll. Kul att dom gör något för dom som är lite yngre som inte har så många andra valmöjligheter!


Ska röja lite här nu innan dom kommer hem.


20:37


Jaha...D och grabbarna kom ju hem med pizza och det var riktigt mumsigt må jag säga! Sen pös dom iväg för att ordna med sina "vapen" :)


Sitter och tittar på idol nu och jag säger bara en sak...Kevin B! Såå duktig! Hejar också på Robin B...mest för att han är så söt :)


Gatt ju cykla på affären ändå för jag blev så sugen på nå gotta och vad skådar mitt blotta öga på vägen hem? Ljusstakar i fönstren!!! Nog för att det snart är jul men tycker ändå att det är lite vääl tidigt för stake :)


Ja det var en liten uppdatering om den tidiga kvällen.


23:07


Det är besvärligt när det är mycket att se på tvn :)


Är lite skraj att det ska komma någon och skrämmas ikväll...man vet aldrig vad studenter kan ta sig till :/ Men jag säger då det att om någon vågar sig hit för att skrämmas då jävlar rent ut sagt!


Måste nog snart gå och sussa för min huvudvärk har inte släppt...ÄN! Hoppas på en bättre dag imorrn.


Ha en fortsatt trevlig kväll för er som fortfarande är vakna! 


Kram kram

Av Malin - 30 oktober 2008 20:34

För att göra en låång historia kort så valde jag att börja om från början (som sven-ingvars skulle ha sagt) med min blogg. Tänkte fortsätta med den gamla men den förknippades bara med elände så det fick la bli en ny :)

Visste inte om jag skulle fortsätta blogga men jag saknade att skriva av mig lite vid dagens slut!


Nog om detta...


Idag var första dagen jag inte haft några "måsten" och det var riktigt skönt!

Har tidigare i veckan varit mer eller mindre tvungen att åka lite överallt och för att inte förglömma det hederliga hushållsarbetet som aldrig gör sig självt :) Men efter en dag med säkert 10 maskiner, dammsugning och skurning så känns det idag skönt att bara va! Som om jag inte hade tid till det annars :) Och för er som undrar...varför inte diska på samma gång som allt annat? Behövs inte längre för vi har köpt en diskmaskin! Så fruktansvärt skönt att slippa stå där dag ut och dag in! Iofs så diskar vi fortfarande kastruller och andra stora saker som inte får plats i maskinen (det är nämligen "bara" en bänkdiskmaskin) men det är ändå helt underbart!


Har börjat bli riktigt kallt här nu iaf...brr...har ingen termometer så jag vet inte hur kallt men skulle tippa på några 5 minusgrader eller så. Och det värsta av allt är att man tycker nästan att det är olidligt nu och snart är det väl -30 grader eller nåt. Jag vet inte riktigt hur kallt det brukar bli här uppe men det visar sig nog alltför snart är jag rädd. Dock så har det inte kommit någon snö här ännu för er som antecknar :)


Skulle iväg på någon fest för någon helg sedan och det lät ju roligt tills jag kom dit...

För er som känner mig väl så kanske ni undrar men va fan snackar hon om? men jag är faktiskt väldigt blyg och tillbakadragen i nya sällskap vilket jag verkligen hatar hos mig själv...varför kan jag inte bara öppna mig och föra en konversation? Tycker det är jättesvårt i vanliga fall och då kan ni ju tänka er att vara i en grupp där alla har musik som största intresse (instrument, skalor, sopran, noter och allt vad fan det nu heter) och där en annan kammar noll. Det pratades med andra ord en hel del musik och då känner jag (eftersom jag inte riktigt har det intresset) att jag inte har något vettigt att säga vilket medför att jag sitter där tyst som en mus

:( Det är som att det låser sig totalt och jag får inte fram ett ord...suck!

Hur som helst så gick jag hem efter nån timme då jag kände att nej...vad fan gör jag här? Ringde sis och berättade om katastrofen och hon tyckte att jag skulle komma hem...bara det att det här ska ju vara mitt hem nu :/


Pratade med mamms dagen efter och frågade henne...vad ska jag göra för att ta mig ur denna "låsning"? Hon sa att ett bra sätt att öppna en konversation är att fråga något i stil med "vad var det du jobbade med"? för då kan man oftast spinna vidare på något annat sen. Bara det att alla här pluggar ju...musik...och då var jag där igen :( med inget att tillägga.


Tips på nycklar till låsningen mottages tacksamt!!!


Brukar säga att jag inte bryr mig om vad andra tycker men i detta fall så får dom en felaktig bild av mig eftersom jag oftast är hur go´som helst.


Jaja...nu ska jag sluta tycka synd om mig :)


Idag fyller lillebror år så Grattis till honom! Känns som igår då han fick sin fyrhjuling på ettårsdagen...huga vad tiden går fort!


Och appropå fiskpinnar :) Snart är det jul! Mindre än 2 månader kvar *längtar* Är det någon högtid jag verkligen tycker om så är det jul!


Men nu tror jag att det får vara nog för ikväll.


Avslutar med  en bild som kanske värmer lite i kylan...och fotografen är hör och häpna Jag!


Godnatt och sov så gott!




Tidigare månad - Senare månad

Presentation


I huvudet på Malin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards