Direktlänk till inlägg 23 april 2010

Som en hök!!!

Av Malin - 23 april 2010 19:56

Behöver jag ens säga vem vi pratar om? Saga är hennes namn :) Snacka om att ha ögon som en hök vad det gäller att hitta skräp på golvet. Minsta lilla, det hittar hon och stoppar snabbt in i munnen. Tur är det iaf att hon nu börjat gapa självmant då man ska plocka ut det så man slipper lirka in fingret under protest :)


Veckan har gått fort och jag har inte en jävla aning om vad jag har gjort. Hur är det möjligt kan man ju undra! Gånger som denna så måste jag påminna alla om hur otroligt dåligt minne jag har. Jag är glad bara jag kommer ihåg vad som hände igår :)


Min teori är följande: Jag har hela veckan längtat efter att åka och köpa en cykelstol till Saga så vi skulle kunna dra ut och cykla lite, detta har inte blivit av förrän igår. Därför tror jag att jag bara tänkt att jag skulle göra det vilket resulterat i att hela dagar sprungit förbi och där har jag stått utan stol ända fram till igår.

Jo, nu kom jag på att vi faktiskt packat några kartonger och tvättat den här veckan också :)

Så igår efter jobbet så tog papa bear på sig jobbet att meka ihop stolen som man skulle kunna tro bara var att sätta dit, ni vet som dom där brandgula som var moderna när det begav sig för en annan...så var INTE fallet! Det var miljoner skruvar och när man tittade på bilden så flöt allt bara ihop och man såg mest bara en stor klump :)

Runt 21-tiden satt den dock på plats och fick snällt stå nere i förrådet och vänta på dagens ljus.


Tog ett tag innan vi kom ut idag då jag ville att Saga skulle sova fm inne och äta lunch innan vi for så hon inte skulle somna i stolen. Det finns ju sånna stolar där man kan vinkla ryggen lite så det blir behagligare om barnet skulle somna...priset på dom stolarna var dessvärre inte behagliga.

Jag var jättenervös då vi skulle iväg och kollade både 4 och 5 gånger så bältet satt ordentligt och så att hjälmen inte satt för löst.

När foten tillslut fick smeka pedalen så gick det hur bra som helst!


   


Trevlig helg på er! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 18 maj 2011 20:11

Idag har varit en sån dag där ingenting går som det ska. Dagen började med att det blev jättestressigt när vi skulle iväg och ni som känner mig vet att jag HATAR att stressa, speciellt på morgonen eller när man kliver ur duschen! Jag tycker ändå at...

Av Malin - 17 maj 2011 20:47

Idag blir det därför inte många ord innan ögonen slår igen för den här tisdagen.   Ringde bvc idag om provsvaren på Sagas blodprov vi tog förra veckan. Det visade sig att hon faktiskt är allergisk mot katter precis som vi trodde. Det var inte en ...

Av Malin - 16 maj 2011 21:49

kan man lugnt säga att det är från tidiga morgon till sena kvällen på prästgårdsgatan.   Min typiska vardag ser allt som oftast ut ungerfär såhär: Kliver upp och gör mig i ordning innan Saga vaknar, Saga vaknar och görs klar, åker med Saga på dag...

Av Malin - 15 maj 2011 13:08

IN MY ASS!!!   Eller så är det bara så att det måste vara ömsesidigt för att rubriken ska fungera?    Var börjar man 1 år senare?   Nuförtiden bor Malin och Saga själva i en liten 2:a i stan. För snart 6 månader sedan bröt jag och Dan eft...

Av Malin - 15 maj 2011 13:03

T H I S  I S  T H E  B E G I N N I N G  O F  P A R T  T W O... ...

Presentation


I huvudet på Malin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards