Alla inlägg under oktober 2009

Av Malin - 24 oktober 2009 08:14

Vaken sedan 06:45 då Sagabus slog upp sina stora blå. Låg i sängen och drog mig och lyssnade på hennes "historia" om nattens eskapader i drömmarnas land innan jag slutligen hängde på D då han klev upp :)

-2 grader nu på morgonen så då kan man ju inte låta älsklingen behöva cykla på jobbet. Så efter en tur ner på stan är vi nu tillbaka hemma.

D kliver alltsom oftast upp runt 7-tiden han också så det är trevligt att man hinner ses lite innan han drar iväg på jobb/skola.

Idag ska vi iväg på kalas hos J&M eftersom J fyller 25...eller hur var det nu? :) Ytterligare ett kalas väntar efter det om det inte blir alltför sent.


13:27


Runt nio tiden imorse tyckte mamma att det var dags att sova igen och även Saga verkade ha samma tanke :)


Glömde ju skriva tidigare att igår...då fick Mallan minttabletter...OCH blommor...OCH ett par flashiga örhängen :D Gissa om man var nå glad efter det! Fyllde jag år? Nej. Var det en julklapp? Nej. Älsklingen tyckte att jag skulle ha det ändå :) Blev glad bara han tog fram minttabletterna (ni vet sånna som man kan få gratis på affärer i en liten ask, me like)


Annars har vi bara tagit det lugnt idag. Saga ligger och tar en powernap nu men jag hoppas att hon vaknar innan vi ska ner och hämta papa bear så jag slipper väcka henne.


Over and out!

Av Malin - 23 oktober 2009 15:27

      

Av Malin - 22 oktober 2009 13:59

börja om på nytt!


Tänker inte skriva historia den här gången (kanske bara någon dag tillbaka) utan nu fokuserar vi på nuet :)


Idag är det torsdag och då håller vi alla tummar och stortår för endast positiva samtal! 14:04...GRATTIS!!!


Här hemma är det nytvättat...jag är alltså redan klar! Eftersom en viss liten sessa inte ville somna om imorse kl 7 så var det bara att kliva upp. Fick dock ligga och dra mig en 10 minuter medan pappa D tog hand om blöjbytet :) Därför var det lika bra att ta tag i tvätten redan kl 10 när det var dags att sova igen för Saga.

Nu blir det nya rutiner här hemma. Blir till att kliva upp kl 7 då Saga vaknar eftersom hon sällan somnar om nu för tiden. Bättre det så kanske man vänjer sig vid den tiden istf att kliva upp och vandra runt som en zombie halva morgonen :) Jag brukar ju faktiskt vara ganska morgonpigg men man blir visst slö efter ett tag :)

Iaf...runt 12-tiden så var det dags för lunch. På menyn: havregrynsgröt och för mamma även en smörgås. Vi har börjat med smakportioner till Saga och det går hur bra som helst! Jämför man idag med lördagen (då vi började med gröt) så är det stor skillnad vad det gäller aptiten :) Och när vi ändå är inne på ämnet Saga så måste jag även berätta att hon nu sitter själv :) Det händer såklart att hon tippar omkull någon gång när focus hamnar på något där balansen inte hänger med riktigt men vad gör väl det :) Sömnen har blivit bättre nu när hon är på bättringsvägen med förkylningen. Vi var på vc igår för att kolla upp hostan som fortfarande inte gett med sig men enligt farbror doktorn så var det ingen fara med något!


            

Av Malin - 15 oktober 2009 19:24

Ja, så var det dags att bege sig tillbaka hem till pite. Ska bli skönt att komma hem...


För er som inte vet så har jag och Sagabus varit hemma i ullånger och hälsat på en vecka. En vecka med bla revy, buffé, marknad, frånö, kramfors, förkylning, och massa massa mer.


Saga har alltså blivit förkyld...igen! Den här gången blev det en lite kraftigare förkylning vilket gjort att hon haft väldigt svårt att sova + att näsan runnit eller varit täppt om vartannat. Och som om det inte vore nog med det så har hon även en ordentlig hosta. Febern har som tur är hållit sig borta *peppar peppar* Kände igår att det även var dags för mig att få smaka på eländet så idag värker halsen, öronen och huvudet och inte att förglömma nästäppan :( Men det är lugnt...jag kan gärna vara sjuk bara Saga slipper! Har redan informerat pappa D om vad som är på väg hem och bad honom tanka med lite apelsiner och vitlök i förebyggande syfte.


Skulle kunna skriva en roman om veckan som gått, känslor och allt möjligt men huvudet säger nej och därför tänker jag inte göra annat än att lägga upp fötterna och vänta tills världens vackraste vaknar. Bjuder på några bilder på modoiterna (Saga och mormor), minigrävar´n, Saga på marknad, Saga och morfar, Saga och morbror, Saga herself och såklart tok moster :)


             







Av Malin - 6 oktober 2009 13:55

har nu passerat sedan lilla Saga såg dagsljuset för första gången :) Jag har sagt det förr men det måste sägas igen...tiden går så jäkla fort! Idag var vi på 5-mån besöket på bvc. Hon väger nu 7835g och mäter 66cm :)

Än en gång fick vi veta att 80% av alla barn håller sig till den redan färdiga kurvan i hälsojournalen medan andra kan ligga lite över. Bla bla bla säger jag bara! Huvudsaken att Saga är frisk och mår bra så får hon komma och tjata med sin statistik hur mycket hon vill! Hon torde väl veta vid det här laget att hon påpekat det VARJE gång vi varit där.

Jäjä...in genom det ena och ut genom det andra!

Sprutor var det ju dags för idag också :/ Gick bättre än sist, visst blev hon elak och ledsen men det gick över snabbare än de hon fick senast. Vi hade ju packat ner alla favoritlekasaker den här gången så det kanske var det som fick henne på bättre humör :) Får se hur det blir till kvällen och natten, hoppas på att febern uteblir och att hon får sova gott!


Annars gick det bra att dra upp båten i lördags, eller det blev väl inte så mycket dragande för mig utan mer sitta vid elden och mysa :) Mysigt belägen stuga som vi gärna ser mer av till sommaren...om vi hittar tillbaka vill säga :)

Frammåt kvällningen så var det besämt att det skulle ätas pizza i älvsbyn så någon halvtimme senare så var det dags för de största pizzorna jag sett sedan USA! Helt sinnessjukt och då var det inte ens en familjepizza vi besällt!

För att göra en lång historia kort så ska det även tilläggas att det var längesedan jag skrattade så mycket som jag gjorde innan vi gick in och åt. Dan och Johan tillsammans kan inte bli annat än en rolig kombination :D


Söndag och bilmek. Vi åkte och mötte upp J&M och därefter till sikfors och storebror med fam. Blev en fika innan grabbarna gick ut för att kolla igenom bilen. Själv satt jag och Saga inne och lekte med L och senare även L när han behagade att vakna :)

Efter nån timme eller 2 kom så bilmekanikerna in och det med positiva besked.

En snabbvisit hos mamma J och sen vidare hem för att svida om till middag hos fam E.


Och efter en kväll med god mat, trevligt sällskap och god efterrätt så traskade vi hemöver och så var den helgen slut...och vi med :)


Annars är jag fortfarande helt slut i kroppen och den ena huvudvärken avlöser den andra. Men kan jag lägga mig ner och sova en stund då  Saga sover på dagen? Nej. Förstår inte, är jättetrött men kan inte sova! Dröjer säkert 1½-2 timmar innan jag somnar om kvällarna och försöker jag lägga mig och vila på dagen så är det nästan så jag bara ligger och kniper med ögonen för jag tänker att nu MÅSTE jag sova en stund. Men det går bara inte. Hoppas på att det blir lite mer vila nu i veckan så humöret blir bättre.


Nu - soffläge





Av Malin - 3 oktober 2009 12:30

Så hade man gjort sig klar för en vända ner till nolia igår men det slutade med en tripp till stan...i Luleå :) Var roligt att komma iväg en stund och kika runt i en annan stad där jag än så länge bara varit på kvällstid. Inhandlat blev 3 par trosor till som jag så väl behöver plus en sån tunnare halsduk, jättefin. Och det bästa av allt, jag slapp betala ett öre :) Har 200kr kvar av min födelsedagspresent som jag fick av D och de ska spenderas klokt! När jag börjar jobba och förhoppningsvis har mer pengar än till det nödvändigaste så kommer jag att köpa en helt ny garderob det kan ni skriva upp! 

Luleå besöket avrundades med en middag på den italienska resturangen som även den hamnade på älsklingens nota *tack* 


Dagen började tidigt...lite väl tidigt för min smak men nu är det ju en annan liten tjej som bestämmer här hemma :) Kl 07:15 slog hon upp sina klara blå och sen var det godmorgon. Försökte med alla medel få henne att somna om men det gick inte så tillslut gatt vi kliva upp ändå vare sig ögonen ville vara öppna eller inte :) Runt halv elva var det så dax för en liten vila som fortfarande råder för lilla Saga :)


Och vad passar en annan på med då mån tro? Tvätta! Nu är vi ju 2 så det blir inte lika tungt som annars och tur är väl det för idag mina vänner var det tvätt ända upp till taket :)


Möter upp J&M senare för att hjälpa till att dra upp båten i Js stuga.


Nu - GLASS!!! 

Av Malin - 2 oktober 2009 11:58

Lovade jag inte senast i slutet på förra inlägget att jag skulle lägga upp en bild kanske? Blev det av...neeej!


Har varit mycket nu ett tag därav min frånvaro på bloggen.


Ser dock redan ljuset i slutet på tunneln...och det endast i positiv bemärkelse!


Igår var det tjejkväll i stan så jag och Saga bus passade på att göra ett appearance på lindex där vi hämtade ut Sagas paket från libero klubben. Var mer nyfiken än gammkärringarna på vad paketet innehöll men jag gav mig till tåls tills vi var hemma så även pappa D fick vara med och öppna. Det var lite tvättservetter, byxblöjor, tvål, lotion, en boll, ett par strumpor, 10 engångshaklappar och lite erbjudanden. Tycker det är jätteroligt att man får en massa bra-att-ha grejor bara sådär :)


Imorrn ska vi möta upp J&M för att sedan åka vidare till storebror J m fam för att få hjälp med bilen. Nej, den är inte sönder men när man köpt en bil begagnad som vi nu gjort så känns det bra att någon som kan bilar får kolla igenom den så det inte är några problem man inte sett själv. Tänk om man kunde lite mer om bilar alltså! Jag menar däckbyte kommer man inte långt med när man står där och motorn har blivit rosa och det rinner cola ur röret där bak :) 

Såg i tidningen idag (och nej, jag har inte blivit galen och börjat prenumerera på tidningen med de här priserna utan vi kör på gratiserbjudanden såklart) att det var outlet försäljning av barnkläder på nolia idag. Var inte sen att messa D för att fråga om vi kunde gå och kolla. Är egentligen...eller jag menar ientlien (du vet vem du är) inget som behövs akut men man kanske gör några fynd ändå.


Söndag är vi bjudna på middag hos fam E :) Jag menar hur ofta blir man bjuden på middag idag förutom hos släkten? Mer än sällan skulle jag vilja säga så det ska bli riktigt trevligt!


Och från det ena till det andra så hade vi jättetrevligt i stugan förra helgen! Blåste som Carolas hår i fångad av en stormvind men med trevligt sällskap så vad gör väl det? Frammåt em var det så dags för grabbarna grus att gå ut och skjuta luftgevär. En annan satt och skruvade på sig innan man fick fram ett "får tjejerna också följa med" vilket vi självklart fick. Jag har ju skjutit lite i stugan hemma och tycker det är jätteroligt. D var förste man att fatta geväret och efter 3 missar fick han slutligen in en träff på tavlan. Mallan går ut som nummer två och slänger upp geväret på axeln, siktar och får in en stark 9...av tio skall tilläggas :) Gissa vem som blev mallig efter det :D Och självklart så ligger skottavlan i säkert förvar på hemligt ställe *hehe*

Givetvis så var det fler skickliga skyttar men det tog ett tag innan någon slog mig och det viktigaste är ju att jag vann över älsklingen :)



Lägger in en bild på Sagas outfit förra helgen :)


  

Presentation


I huvudet på Malin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards