Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Varför?

Av Malin - 19 april 2010 09:30

Har en användare på familjeliv där jag blockerat personer som jag anser inte har något där att göra. Ist så är det en "gäst" som är inne mest hela tiden, varför? Har man sagt upp bekantskapen med familjen så finns ingen som helst anledning att vara ute och snoka heller! Av den anledningen kommer jag att inom kort lösenordsskydda bloggen och endast ge ut lösenordet till de jag anser har här att göra!


Det var det om det!


Det här med rutiner alltså...


Tidigare har Saga sovit 2 ggr om dagen, en på fm och en på em runt 1-1½timme båda gångerna. Vi märkte för ett tag sedan att iom att hon sov på em började få svårt att somna in på kvällen. Bestämde därför att hon bara skulle sova en gång om dagen. Det har väl gått bra några gånger då hon orkat vara vaken fram till lunch och sovit efter det men oftast (eftersom hon vaknar ganska tidigt) orkar hon inte vara vaken fram till lunch utan vill gärna sova innan vilket gör att det blir sen lunch och att hon vaknar för tidigt och orkar inte vara vaken fram till kvällen. När man försökt hålla henne vaken så hon ska hinna äta lunch har hon mer eller mindre somnat mitt i maten vilket inte heller är någon hit. Har försökt förklara för henne att hon får sova hur länge hon vill på morgonen så hon inte blir så trött på fm men jag tror hon bara lyssnar med ena örat :) Någon som har något hett tips på en bra dagsrutin för en morgonpigg liten tjej?


Nu skulle jag dock vilja att vi alla höll en tyst minut för Ds telefon som slutligen hittat hem :) Det var under söndagsmorgonen som den såg dagsljuset för sista gången. Saga hade nyss vaknat och gick direkt mot bordet som hon ofta gör om hon ser att det ligger telefoner där. Hämtade pappa Ds telefon som är lite roligare än min eftersom hon inte får ha den vanligtvis och gick därefter mot köket och vattenskålen. Själv var jag på toaletten och D hann inte blinka förrän hon hade hunnit bada telefonen livlös :)

Plocka isär och fram med hårtorken men dessvärre så verkar knappsatsen inte gå att rädda. Som tur var så hade ju J en extra telefon som D fått låna tills han skaffat en ny.

Jag tror iofs att Saga mest ville göra pappa en tjänst genom att ta kål på gammtelefonen så han skulle få ändan ur och komma sig för att köpa en ny som han sagt att han ska göra i ett halvår :)


Annars blev det lite handling och årets först mjukglass igår. Även Saga fick smaka lite och ja...she liked it :)

På vägen hem blev det cykelmek hemma hos fam E. M hade fått en ny jättefin cykel som pappa J höll på att meka ihop. D var inte sen att hjälpa till då han tydligen tror att han är cykelkungen himself :P Nej, han är faktiskt dukting på att meka cykel :)


Idag blir det först lite förmiddagsvila och sen ska apostlahästarna rastas för att sedan avsluta kvällen med en klippning av min andra hälft!


Soliga hälsningar från Piteå!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 18 maj 2011 20:11

Idag har varit en sån dag där ingenting går som det ska. Dagen började med att det blev jättestressigt när vi skulle iväg och ni som känner mig vet att jag HATAR att stressa, speciellt på morgonen eller när man kliver ur duschen! Jag tycker ändå at...

Av Malin - 17 maj 2011 20:47

Idag blir det därför inte många ord innan ögonen slår igen för den här tisdagen.   Ringde bvc idag om provsvaren på Sagas blodprov vi tog förra veckan. Det visade sig att hon faktiskt är allergisk mot katter precis som vi trodde. Det var inte en ...

Av Malin - 16 maj 2011 21:49

kan man lugnt säga att det är från tidiga morgon till sena kvällen på prästgårdsgatan.   Min typiska vardag ser allt som oftast ut ungerfär såhär: Kliver upp och gör mig i ordning innan Saga vaknar, Saga vaknar och görs klar, åker med Saga på dag...

Av Malin - 15 maj 2011 13:08

IN MY ASS!!!   Eller så är det bara så att det måste vara ömsesidigt för att rubriken ska fungera?    Var börjar man 1 år senare?   Nuförtiden bor Malin och Saga själva i en liten 2:a i stan. För snart 6 månader sedan bröt jag och Dan eft...

Av Malin - 15 maj 2011 13:03

T H I S  I S  T H E  B E G I N N I N G  O F  P A R T  T W O... ...

Presentation


I huvudet på Malin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards