Alla inlägg under augusti 2009

Av Malin - 20 augusti 2009 11:37

timmes sömn fick Saga inatt :) Hon sov alltså från 22 igår till 9:30 idag! Helt tokigt! Å andra sidan sover hon inte lika bra dagtid då hon gärna är vaken heela dagen. På gott och ont. Igår sov hon väl max 1 timme totalt på hela dagen vilket säkert resulterade i denna långkörare inatt. Men inte oss emot :) Lite grining blir hon väl innan det är dags för nattningen när hon varit vaken så länge såklart men någongång ska man väl få arbeta lite :)


Glömde ju skriva igår att i tisdags...då stod det 3 röda rosor utanför dörren...till mig!!! Min darling D hade varit nere på stan och inhandlat diverse saker och då bla lite blommor. Då blev Mallan glad må jag säga :)


Annars har nollningen i området satt igång och det hörde vi nog igår! Det var ett väldans liv, som tur var inte i närheten av vårat hus!


Andra natten i sängen blev bättre än första. Ingen av oss sov särskilt bra första natten. Vi beskrev det båda som att vi sov oroligt. Förhoppningsvis är det bara det att vi måste vänja oss vid en ny säng för när jag ligger i den på dagarna (vilket händer ganska ofta) så tycker jag att den är jätteskön :)


Strax - stan


Idag - packa till imorrn


Imorrn - åka till kramfors



Av Malin - 19 augusti 2009 13:05

av säng står nu parkerad i vår lägenhet :D Igår runt 15-tiden ringde robert och sa att nu var dom på gång. 1 timme senare satt vi båda på golvet i sängramen och mekade för fullt :) Fick ihop allt rätt smidigt och väntade sen in varandra innan vi slutligen slängde oss i vår nya bamse säng!

SÅ JÄVLA SKÖNT!!! Helt obeskrivligt!

Efter meket blev det middag för att sedan återigen slänga oss i sängen och bara va :)

När vi hämtat oss blev det en sväng till tvätten och sen över till G&J för att spana in deras nya lägenhet. Det skulle vara skönt med en lite större lägenhet men nu har vi sängen och det kommer jag leva länge på :)


Nu är det visst någon som håller på att vakna :)


På återseende!



Av Malin - 13 augusti 2009 13:39

Och med det menar jag ankomsten av vår nya säng :D Fick ett samtal från ikea idag och på tisdag mellan 17-22 kommer jag stå som barna på julafton nere vid porten och vänta :)


Dagen för mig har inte riktigt börjat ännu tror jag. Brukar vara riktigt slö innan jag kommer igång på morgonen. Men några tvättmaskiner är iaf laddade och jag har även hunnit surra med E en sväng om morgondagen. Nu väntar det gardinupphängning, fönsterputsning och mys med Saga såklart :) Ser fram emot det ena mer än det andra om man säger så! Ibland får jag riktigt hålla mig från att gå och väcka henne när hon sover bara för att jag vill gulla med henne hela tiden :) Det är så roligt nu för hon verkar vara inne i en upptäckarfas där bla vändning rygg-mage mage-rygg ingår. Det går bra från mage till rygg men lite svårare är det från rygg till mage då hon inte riktigt klurat ut hur hon ska lägga armarna för att komma runt ordentligt :) Såg även att hon börjar greppa efter småfossingarna sakta men säkert.

Och nu är det bara några dagar kvar tills vi åker hemöver och hälsar på familj och vänner. Har redan bokat fiskespön så vi ev ska kunna åka och fiska som det tyvärr inte blir så mycket av här uppe :(


Nu till något annat spännande...kan för mitt liv inte bestämma mig om jag ska klippa lugg igen eller inte. Har velat på nu fram och tillbaka i säkert 2 veckor. D frågade imorse innan han gick på jobbet: "skulle jag klippa lugg på dig eller?" Innan jag skulle låta en oerfaren snygging med tålamod - 0 ta till saxen i mitt hår och speciellt luggen så ska det vara riktigt illa :) Har ju sparat den nu så den är riktigt lång och sitter kvar med allt annat hår när jag sätter upp en hästsvans vilket är otroligt skönt. Önskar jag kunde göra en sån inbakad fläta i luggen för det tycker jag är så himla fint men efter de gånger jag provat så skulle jag lika gärna kunna ge saxen till D om ni förstår vad jag menar ;)


På bild 2 ser ni Sagas första vändningsförsök och bild 3 visar det nyaste hon lärt sig med munnen. Hon suger in hela underläppen och sen försöker hon dessutom prata vilket som ni kanske förstår inte går så bra :)


Nej, kanske hinner få upp garndinerna innan jäntungen vaknar :)


21:47


Så var dotra nattad och älsklingen utfodrad :) Nu ska jag strax unna mig en välförtjänt dusch!


Har hunnit med bra mycket idag. Putsat fönster, bytt gardiner, dammsugat, tvättat, varit till konsum...TVÅ gånger (såg att vi inte hade något mjöl när jag kom hem efter första vändan och iom att jag skulle göra pannkaka så gatt jag ju gå en vända till), lagat mat, lekt med Saga, bäddat sängen, surrat med sis och...ja, det var väl det.


Imorgon, Skellefteå!


Godnatt allihopa!

Av Malin - 12 augusti 2009 12:59

Så har det känts några dagar nu. Men det kan vara nog så roligt med regn märkte jag och D i söndags kväll :)

Vi bestämde oss för att prova fiskelyckan utefter räkstigen eftersom det var så fint väder. Gav väl regnskyddet till vagnen en tanke innan vi traskade iväg men eftersom det knappt var ett moln på himlen så togs det inte med (där ser man vad vi lärt oss efter trippen till storforsen) :)

D hann inte mer än att kasta några drag innan det började dugga lite lätt. Det drar förbi sa vi båda och stod kvar. Mycket riktigt så slutade det efter en stund. Några drag senare kände vi återigen hur det började småregna för att övergå till lite tyngre droppar. Då bestämde vi oss för att gå hem och vi hann väl ungefär 10 meter innan himlen öppnade sig över våra huvuden (som för övrigt inte hade några paraplyn med sig). STÖRTREGN utan dess like!!! Försökte någon sekund att ta skydd under en björk men vi insåg ganska snart att det var meningslöst så där sprang vi i ösregn, det forsade i nerförsbacken där vi nu sprang upp och Saga låg i vagnen och förstod nog inte mycket av vad som hände utanför vagnens trygga sidor. Kunde inte göra annat än att skratta åt det hela medan vi sprang (eller försökte springa med min kondis) hem. Det var ju tur att det var ganska varmt vatten i "forsen". Väl hemma så såg det ut som att vi nyss klivit upp ur älven efter ett bad med kläderna på :) ALLT var dyngsurt (förutom Saga) Fick på oss lite torra kläder och begav oss till tvättstugan för att torka vagnen. Ingen ledig tvättid! Typiskt! Möter grannen på väg tillbaka och han har en bokad tid men var som tur var klar så vi får låna hans kort så vi kan torka allt det blöta. Var lite orolig att vi inte skulle få vagnen helt torr men efter några timmar i torkskåp så var den snustorr! Vilken kväll! Men roligt var det :)


D fick nys om en lgh inne i stan som ev kunde bli vår men så igår när vi skulle kolla på den fick vi det tråkiga beskedet att hon som varit och kollat på den innan skulle ha den ändå :( Jaja, det kommer väl fler tillfällen får vi hoppas!

Och som om det inte vore nog med att man traskat ner på stan helt i onödan så började det såklart att spöregna på vägen hem...igen! MEN, den här gången hade jag rustat mig med regnskydd både till vagnen och oss.


Saga har börjat sova ännu bättre än tidigare...peppar peppar! Vi nattar henne fortfarande runt 21-21:30 så hon sover oftast vid 22. Sen sover hon heela långa natten fram till 7:30 äter och somnar om någon timme till. Helt undebart! Ska nog kliva upp när hon vaknar första gången för om jag försöker sova vidare så känns det som att jag bara blir ännu tröttare när jag väl ska upp.


På fredag blir det en tripp till Skellefteå och hälsa på E. Och på lördag ska

J & C (förhoppningsvis) säga ja till varandra :)


På schemat idag: Tvätt och blöjinköp!


14:48


Kom på att det ju faktiskt blivit tillökning på kusin sidan :) Grattis F och A till er lille Philip!

Av Malin - 7 augusti 2009 12:45

För en uppdatering :) Var har viljan och lusten till bloggen tagit vägen? Jag vet inte men idag har den infunnit sig på ankarskatavägen iaf :)


Söndag - storforsen! Jag säger bara wow! Helt vansinnigt vad häftigt det var! Till nästa gång har vi dock bestämt oss för att lämna vagnen hemma om vi inte innan dess skaffat oss en terrängvagn :) Blev en riktig heldag med trevlit sällskap. Efter några soliga timmar bestämde dessvärre regnet för att göra sig påmind och det ordentligt! Med regnskyddet till vagnen i bilen blev jag ståendes med lakan och filtar över vagnen för att inte Saga skulle bli blöt. D hade precis hoppas i plurret och var ju redan blöt så han och J tyckte att "det slutar ju snart" men då var vi andra och alla saker redan genomblöta och är det något jag avskyr så är det att gå runt i blöta kläder! Gissa om Mallan var arg som ett bi då grabbarna tog det mer än lugnt innan de tillslut bestämde sig för att komma upp så vi kunde börja gå tillbaka! Och som om det inte vore nog med att jag var alldeles blöt så såfort regnet avtog så kom dom...de små jävlarna, knotten! Tusentals var dom och alla ville (som vanligt) hälsa på mig först. Jag säger det igen...gissa om jag var arg! Som tur är så lättade ilskan på vägen tillbaka och väl uppe vid bilen så var jag redo för nya äventyr. Och vad passar då bättre än lite renjagning? Vet inte om det är speciellt för piteborna men roligt var det iaf när J älgade iväg efter den stackars renen :) Benbrytarforsen nästa! Häftigt det där med forsar alltså. Speciellt när man inte sett så många i sina dar. Vi hann även med ett stopp hos Js mamma där även E med fam. campade med husvagn. Där blev vi bjudna på palt, som till och med jag åt (kors i taket). Några timmar senare var det dags för hemfärd, trodde vi ja :) Då J & M känner till trakterna väl så blev det sightseeing i varje by på vägen hem :) Inte mig emot då jag gärna åker runt och tittar på saker och ställen. Efter en 12 timmars dag stod vi sen med knottbitna fötter på hallmattan och 3 sekunder senare sov vi som 3 stockar. Som tur var så behövdes inget mer än en överflytt från bilbarnstolen till sängen för Saga som lugnt sussade vidare till sena morgonen! Det var helt klart roligaste dagen på hela sommaren! Det är alltid lika roligt då man träffar nya människor som man känner att man likagärna skulle kunna ha känt hela livet :)


Det var den dagen det!


Nu är äntligen sängen beställd!!! Ska bli så otroligt skönt att få en ny säng så det kan ni aldrig förstå! Väntar med spänning!!!


Vi har även lyckats få ut alla inbjudningar till Sagas dop. Vi insåg att det skulle bli mycket billigare att göra allt själv så efter en kväll med klipp och klister och vik av kuvert så verkar inbjudningarna ha börjat anlända till sina ägare.


Annars tar vi det mest lugnt eftersom jag och Saga håller på att kurera oss från en lidrigare förkylning. Trodde jag skulle klara mig men det bröt väl ut efter söndagen då jag gick fuktig mer eller mindre hela dagen. Och Saga har varit snorig ända sedan D var sjuk så jag hoppas att hon är på bättringsvägen snart. Provade faktiskt "snorsamlaren" idag och den verkade fungera ganska bra!

I måndags så var det även dax för Sagas 3-månaders sprutor :/ Usch vad hemskt det var! Hon tyckte inte om det kan jag säga! Satt och läste om vaccinationer och det är ganska läskigt att man sprutar in en del av smittämnet (om än dött) i kroppen för att man ska kunna bilda antikroppar mot det. Jaja, blir man immun så är det väl värt det får vi hoppas. Saga reagerade med en feberkväll men om det berodde på sprutorna eller förkylningen vet jag iofs inte.


Jag och Saga begav oss till bc igår men det skulle vi aldrig gjort. Nog för att solen låg bakom molnen mesta delen av promenaden men något så fruktansvärt vad varmt det var! Och fuktigt som nå jag vet inte vad! Nej, idag blir det till att vila upp oss inomhus med fläkten på trean :) En kvällspromenad tål dock att tänkas på.


Nästa helg är det bröllop och jag vet fortfarande inte vad jag ska ha på mig :/ Och försöka vara fin i platt hår kan jag ju glömma om det här vädret fortsätter :(


Jaja, bjuder på lite bilder från söndagen och som ni ser så är jag ogärna med på kort medan Saga fortfarande har en riklig salivproduktion :)


Dödafallet ser ni på bild nr 4 och benbrytarforsen på bild nr 6.

Presentation


I huvudet på Malin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards