Alla inlägg under november 2008

Av Malin - 30 november 2008 22:24

Som jag sa till mig själv att jag inte skulle börja spela. Det har jag börjat med nu iaf! Och jag måste erkänna att det var roligare än jag trott. D har tjatat på att jag ska spela sen han köpte det men jag har inte tyckt det ser så roligt ut och har inte velat pröva just för att jag vet hur det kan bli om man fastnar för något spel. Timmarna bara flyger iväg när man sitter där med sitt favoritspel! Jaja, ska kontrollera mig så jag inte blir någon tv-spels nörd :)


Idag var det snöyra när vi vaknade så det kändes mindre roligt att traska ner på stan på skyltsöndag så vi var hemma och åt pepparkakor ist :)


Till middag blev det popatismos (med lök såklart), biffar och sallad! Gott gott gotti gott gott som tvillingarna skulle ha sagt :)


När det var dags för televisionen så går det ju som vanligt ingen bra film så det blev mest sappande mellan olika kanaler.


That´s all folks!


Men kom ihåg..."utan vatten blir det ingen saft" Smart sagt av en 6-åring :)

Av Malin - 29 november 2008 13:02

Såsom 20 minusgrader som det säkert är idag, elektriskt hår oavsett vad man gör och såklart...torra händer! Känner att det börjar sticka lite på ovansidan vilket betyder att det är dags att smörja in sig som jag för övrigt är väldigt dålig på att göra :/


En ljusning i mörkret är iaf att Johan åkte ut igår...äntligen! Fattar inte vad han hade i idol att göra om jag ska vara helt ärlig. Robin och Kevin är dom som står i finalen om 2 veckor!


Har nyss varit ner i förrådet och rotat igenom några lådor i sökandet efter pepparkaksformarna som vi tillslut hittade som tur var! Har laddat en diskmaskin med allt så när det är klart så blir det bak :)


Imorrn är det första advent och skyltsöndag tror jag till och med...ska försöka få med mig D ner på stan så jag får i mig lite glögg!


Nu ska jag bädda sängen!


15:58


Då var baket klart för idag! Och såhär såg det ut. Turbo L var med i fönstret också :)


21:19


Idag fick jag äntligen mitt kött :) Har varit jättesugen på något slags kött jättelänge och då det inte finns någon resturang med hyggliga kött priser så köpte vi hem lite fläskfilé igår som D fixade idag *mums* Så det blev alltså fläskfilé med någon potatis i ugn och grönpepparsås som D hade gjort och det var helt gudomligt :) Åt som en jag vet inte vad så jag är fortfarande proppmätt även fast det gått 3 timmar sedan vi åt.


Så skulle vi sätta oss och titta på någon bra film på tv men hör och häpna...det går ingen! Vad fan visar dom på tv nu för tiden? Bara en massa skräp! Tummen ner!


Får rota igenom dvd hyllan och se om det finns något bättre där!

Av Malin - 28 november 2008 12:13

Ska det bakas idag :) Eller iaf degen! Resten gör vi imorrn när alla smaker har gift sig däri :)


Grahamsbullarna tar vi nog idag så vi slipper baka heela dagen imorrn.


Ska snart åka ner på stan och handla...är rädd att det kommer bli en hel del idag :/ Men det är tur man har muskler!


Idag hade D sin sista praktik dag vilket han tyckte var lite tråkigt men samtidigt skönt då han slipper kliva upp så jäkla tidigt! Har iofs klivit upp med honom varje dag så det skulle gå lite lättare och det tror jag att det har gjort också.


Och tro´nt på fan att min enda fleece tröja gick sönder idag! Brukar låna Ds men nu hittade jag ju min egen som jag tänkte att jag skulle börja använda eftersom det är så förbannat kallt här hela tiden...inomhus! Drar på mig den nu till morgonen och vad händer om inte det att dragkjedjan går sönder *suck* Var just på väg att slänga den när jag kom på att jag kunde klippa av ärmarna och dra på den på en dyna på soffan så kattorna kan ligga där för dom vägrar och ligga på sofforna om det inte är några kläder eller kuddar där, troligtvis för att det är så kallt på dynorna. Men nu blir det nog annat!


15:27


Så var man hemma igen då efter typ 6 matkassar och 2 kattsand...men det finns även en ljusning i detta elände :) Vi fick låna en bil!!! Slapp ta buss och gå med alla dessa varor till och från busstatinen och passa tider och jävlas! Ds kompis som han åkt med till luleå var snäll nog att låna ut sin bil :)


TACK! Säger vi till honom!


Nu blir det filmtime och sen blir det bak på högsta nivå!


17:41


Mitt i filmen..."Kom nu så ska vi baka"! Men hallå...vi är mitt i en film så vi kanske kan vänta tills den är slut? Nej, det var då eller aldrig :) Gjorde pepparkaksdegen så det är bara att kavla ut den imöra. Nu står grahamsbullarna på 1:a jäsningen.

Skulle knäppa lite kort under själva tillagningen men batterierna var slut så jag måste ladda upp dom först!


21:38


Nu var det färig bakat för ikväll och grahamsbullarna blev många goda :) Var lite skeptisk under själva tillagningen men det visade sig bli bra ändå! Blev inte så många men en får göra mer nästa gång. Har nyss tittat på idol och väntar nu med spänning på vem som åker ut...bara det inte blir Kevin eller Robin så är jag nöjd :)


Det var sista uppdateringen för ikväll så nu kan ni gå och lägga er :)


Kram och godnatt!


Av Malin - 27 november 2008 12:34

Har inte skrivit på några dagar eftersom jag inte haft nå att skriva direkt. Det har jag egentligen inte nu heller men en måste ju försöka få ihop några rader ändå!


D! Kom med idén att vi skulle baka lite i helgen så det blir pepparkakor och grahamsbullar :) Får se om jag orkar dra ihop några kanelbullar också men det tvivlar jag på. Hoppas bara på att grahamsbullarna blir godare än det vi bakade sist som smakade målarfärg!


Nu vette tusan om det går att cykla ner och handla heller när det har kommit så mycket snö menar jag. Är väl ok att ta bussen iofs men det blir ju en bit att gå ändå och när man har många kassar (som det lär bli den här gången) så är inte det så roligt.


Tomten...jag önskar mig en bil! Det behöver inte vara någon värsting bil huvudsaken är att den tar mig ner på affären några gånger :)


Idag är det dags igen...2 fulla ikeapåsar med tvätt! Nej jag har inte lärt mig att tvätta oftare som jag sa att jag skulle börja med :)


Har funderat lite på det där med jobb...såg på du är vad du äter förra veckan där det var en tjej som var flygvärdinna. Kom då att tänka på...flyga och bo på hotell! Bland det bästa jag vet så tänk om man skulle ta och utbilda sig till flygvärdinna? Det som blir negativt då är väl att det blir mycket tid hemifrån. Undrar hur lång utbildning det är då? Det tåls iaf att fundera på!


Nu ska jag strax bege mig ner i tvättstugan!


21:02


Så var tvätten tvättad,torkad och ihopviken!

Cyklade ner på lilla ica och mötte upp D för vi skulle handla lite ko bärs och så och det hela slutade med att vi köpte grejor till raggmunkar som vi då gjorde när vi kom hem. Jättegott!


Sen blev det lite mys framför tvn och nu väntar jag på att diskmaskinen ska gå klar så jag får ställa in det innan jag gör kväll för idag.

Av Malin - 24 november 2008 16:53

Det har nog snöat hela natten med tanke på hur mycket mitt norra öga skådade när jag var ute idag.

Var tvungen att ta mig till affären idag då mjölken var slut och dum som man är så trodde man ju att det skulle vara plogat så man kunde cykla men icke! Gatt ju dra presidenten nästan hela vägen men hem kom jag tillslut.


Kollade upp djurpensionatet idag men det var på tok för dyrt för att vi ska kunna lämna kattorna där över jul...140kr/dygn kostade det! Snart känner jag bara att äsch...nu skiter jag i alltihop och stannar hemma! Får se om det kommer någon ljusning *hoppas*


Tänkte ju lägga upp en bild på min fina äppelpaj som jag gjorde igår till filmen men den gick åt så fort så det hanns inte med :) Är det något jag tycker om så är det smulpaj med äpple och kall marsán *mumms*


För övrigt så har det inte blivit många handtag här hemma idag. Men man kan inte dammsuga varje dag :)


Nu ska jag gå och hacka lite lök till köttfärssåsen...jag brukar förbereda lite tills D kommer hem för han har en förmåga att alltid få till köttfärssåsen så den smakar prima! Så därför är jag och pastan goda vänner ist!

Av Malin - 23 november 2008 14:06

Blev det när jag klev upp imorse! D stog vid spisen och lagade risgrynsgröt! Blir man nå glad då eller :) Lastade på en rejäl portion och med äggmackan i andra handen kunde jag inte låta bli att känna julkänslan ända ner i tårna!


Tänkte att jag iaf ska ringa till djurpensionatet i luleå för att kolla lite priser och så. Det som verkar mindre bra är att det ser ut att ligga mitt ute i ingenstanns vilket gör att det kan bli svårt att ta sig dit billösa som vi är. Men det kanske går bussar dit jag vet inte. Får kolla om det blir aktuellt.


Idag är det som lite snöyra här utanför. Har kommit mera snö inatt och nu blåser det lite så det ser ut som storm. Intresseklubben antecknar tänker ni :)


Tror jag är inne i en liten svacka vad det gäller skrivandet... but I´ll be back!

Av Malin - 22 november 2008 13:04

Med taco köttfärs blev det till "middag" igår! Det var gott som bara den!


Annars var gårdagen lugn fram till kl 20 då det var dags för idol i vanlig ordning! Och grabbarna är ju lika bra som vanligt (förutom Johan)! Var inte ett dugg trött när det började bli sena kvällen så jag satte mig vid datorn och det slutade med att jag blev medlem på FB. har hört både positivt och negativt om den sidan men jag provar så får vi se var det slutar! Hittade iaf många gamla godingar där :)


Idag har jag tagit en svängom med dammsugarn, dammat bokhyllan, bäddat sängen och fixat med disken *duktig* Det i sig gjorde ju dock att tvätthögen blev större men det får vi ta till veckan! Ja, jag vet vad det låter som...hemmafru!!! Försöker att inte tänka på att det faktiskt är så för det är INTE jag! Men man kan ju inte säga att jag inte försöker att få ett jobb!


Det har iaf kommit lite snö här nu. Inte så man kan åka pulka än men det dröjer nog inte länge till och det är ju det man vill...åka pulka alltså :)


Vet fortfarande inte hur jag/vi ska göra i jul. D säger att han kan lika gärna vara hemma här men jag tycker inte det känns så roligt då ingen av oss tog med julpyntet när vi flyttade vilket gör att det inte blir någon "jul" här och då tror jag det blir svårt med känslan. Bara som en vanlig dag tror jag att det blir då och det vill jag inte! Ska försöka övertala honom att vi ska åka hem men då är det ju kattorna som inte kan vara ensam för länge och ta dom på bussen 6 timmar tror jag inte blir någon höjdare. Bara elände! Ska klura vidare på detta.


Men det enda som ska kluras på nu är vad vi ska käka idag!


Av Malin - 20 november 2008 16:28

Blev det igår! Hade köpt någon nyttigare brödmix som vi hoppades skulle smaka kanon vilket det inte gjorde men som tur är så har vi ju en bulle i ugnen ändå :)


Var och kikade i lite affärer igår också när vi ändå var nere på stan. Och äntligen fick jag min efterlängtade pepparkaka som jag vait sugen på hur länge som helst! Smakade prima ihop med en julmust!


Sen blev det det vanliga...power naps, middag, tv och dusch. Fick ett meddelade när jag stog i duschen där man undrade och jag "låg i det där jävla badet igen" :) Ringde då upp och informerade  om att så icke var fallet denna gång sen pratade snuggles och jag av oss en sväng innan läggdags.


Idag klev jag än en gång upp med D på morgonen och konstigt nog är jag inte ett dugg trött då...men sen! Gick och la mig igen och sov till halv 12 när snuggles ringde och blev förbannad igen för att jag låg och sov :)


Upp och käkade lite gröt med äppelmos och passade även på att ta ett päron för att känna på hur livet kommer att bli framöver :)


D kom hem tidigare idag och for och hämtade ut sitt paket från utlandet. Han har beställt gitarrsträngar och noter från Amerikat tror jag det var. Gick förvånansvärt fort att få hem måste jag säga!


Sen blev det lite mys och nu står han och gräddar pannkaka den räven *söt*


Är klart nu så nu ska vi käka lite!

Ovido - Quiz & Flashcards