Direktlänk till inlägg 6 maj 2010

Kaos med stort K...

Av Malin - 6 maj 2010 15:06

är det här hemma nu! Jag som tyckte att man höll på att komma iordning efter flytten men så kommer dom och ska plocka ner alla köksluckor och innerdörrar för omlackering vilket iofs är bra men under tiden blir det till att leva i kaos! Vi har fått ställa för flyttkartonger för köksöppningarna så inte Saga ska kunna gå in dit och leva rövarn genom att dra ut allt från alla öppna skåp. Det skulle ju vara himmelriket för henne men dock ej för mamma och pappa :) Det står även flyttkartonger i badrumsöppningen och i garderobsöppningen så alla kartonger och kläder samt kattsanden får vara i fred för flinka småfingrar :)

Vi köpte ju en ny IKEA malm byrå då vi var i sundsvall som vi nu har ståendes ute i hallen med Sagas kläder. "Måtte hon inte komma på hur hon öppnar denna så hon börjar dra ut alla kläder" - det var min första tanke när den stod på plats. Det tog väl 3 dagar sen var hon där och skulle klä på sig med precis ALLA kläder hon kom åt :) Tokunge!

Och som grädden på moset så är vi nu tvugna att sitta på toan UTAN DÖRR! För en viss D är det inga som helst problem men för en annan så får det någonstanns vara stopp och där går en tydlig gräns :) Har redan slängt ut D en gång så jag kunde få gå och kissa innan vi åkte ner på bvc. Det är inte det att jag är pryd eller så men bara för att man är tillsammans med någon så behöver man inte dela ALLT! Jo, i värsta fall så bli vi utan dörrar och luckor i TIO dagar!!! Behöver jag säga det igen...Kaos!

Och mitt i kaoset så ska det bakas till på söndag då vi ska ha kalas för Saga igen. Kanelbullarna blev dock färdiga igår som tur var.


Och imorse...

Ibland om Saga vaknar lite väl tidigt så brukar jag hämta henne så hon får sova en stund till med oss i våran säng. Så imorse när hon vaknade så släppte jag ner henne på golvet så hon kunde gå till sina leksaker medan jag och D vaknade till liv ordentligt. Hon satt helt tyst en stund och sen traskade hon bort mot huvudändan där jag låg. När jag öppnade ögonen så står hon där med pappas kalsonger runt halsen :D Hon hade alltså suttit och klätt på sig med det hon kunde hitta vilket resulterade i en syn för ögat ! Jag önskar att jag haft kameran beredd för hon var så söt som bara hon kan vara :) Det var en bra start på dagen! Vet dock inte om Saga tyckte detsamma med tanke på att kalsongerna inte låg i garderoben :)


Runt 14-tiden var det iaf dags för bvc och...1-års SPRUTORNA!!! Jag tror jag var mer orolig än Saga som var lyckligt ovetandes om vad som komma skulle. Laddade med banan, äpple och såpbubblor som är det som gäller just nu. Gick ganska smidigt måste jag säga. Stick - äpple - såpbubblor så var allt ok igen :)

Nu väger den lilla damen 10,885g och mäter 77,5cm + att allt såg bra ut på läkarkontrollen!

Hoppas på att hon slipper feber nu efter sprutorna eftersom hon har nog med bekymmer med alla tänder som är på väg. Gick ju trögt med tänderna från början men nu tror jag alla är på väg samtidigt vilket märks på hennes humör.


Jag lovar inget men jag ska iaf försöka ta några bilder under em så ni också kan ta del av kaoset här hemma :)


På återseende!

 
 
Jane

Jane

10 september 2010 15:37

Hej Malin!Tusen tack för din kommentar! Det värmer verkligen ska du veta. Känns härligt att det är få höra att det är fler mammor som känner som jag. Har faktiskt tänkt på allt med kläder typ en miljon gånger, det e ju inte direkt liiite man ska inhandla. Tänkte på det flera gånger idag när jag såg ungar som va för dåligt klädda... Om man ser till att det finns kläder på dagis så hoppas jag ju att dom använder sig av det som har, hellre för mycket än för lite kläder tänker jag!
Ja vi får väl se hur det går på måndag, just nu känner jag sån sjuk jävla ångest över att ens behöva gå dit ska du veta....
Men jag tänker som du... Aldrig förr har jag varit så glad att jag är arbetslös faktiskt... Nån dag kommer man väl att måsta lämna henne där hela dagar... peppar peppar...
Och du.... BLOGGA LITE KVINNA, det va ju ett tag sen ;)

KRAAM

http://lifeofjane.blogg.se

 
Jane

Jane

10 september 2010 17:02

Ja jag lär vara likadan sen när hon börjar PÅ RIKTIGT :P
Lika bra det så slipper man oroa sig över kläder iaf...
Jodå nog verkade hon trivas helt okej där, hon kikar så stort på alla och leker med alla leksakerna så det går nog bra...
E ju just det att jag vet att hon kommer säkert att göra illa sig nån gång och då kommer inte mamma vara där för att trösta :( buhuuuu, jobbigt!
Ska försöka släppa den här dagis stressen nu över helgen... höhö wish me luck... :P

http://lifeofjane.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 18 maj 2011 20:11

Idag har varit en sån dag där ingenting går som det ska. Dagen började med att det blev jättestressigt när vi skulle iväg och ni som känner mig vet att jag HATAR att stressa, speciellt på morgonen eller när man kliver ur duschen! Jag tycker ändå at...

Av Malin - 17 maj 2011 20:47

Idag blir det därför inte många ord innan ögonen slår igen för den här tisdagen.   Ringde bvc idag om provsvaren på Sagas blodprov vi tog förra veckan. Det visade sig att hon faktiskt är allergisk mot katter precis som vi trodde. Det var inte en ...

Av Malin - 16 maj 2011 21:49

kan man lugnt säga att det är från tidiga morgon till sena kvällen på prästgårdsgatan.   Min typiska vardag ser allt som oftast ut ungerfär såhär: Kliver upp och gör mig i ordning innan Saga vaknar, Saga vaknar och görs klar, åker med Saga på dag...

Av Malin - 15 maj 2011 13:08

IN MY ASS!!!   Eller så är det bara så att det måste vara ömsesidigt för att rubriken ska fungera?    Var börjar man 1 år senare?   Nuförtiden bor Malin och Saga själva i en liten 2:a i stan. För snart 6 månader sedan bröt jag och Dan eft...

Av Malin - 15 maj 2011 13:03

T H I S  I S  T H E  B E G I N N I N G  O F  P A R T  T W O... ...

Presentation


I huvudet på Malin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards