Alla inlägg under juli 2009

Av Malin - 26 juli 2009 11:22

Ska Ikea ligga så förbannat långt bort? Ser ut som att vår efterlängtade nya säng kommer att dröja ytterligare 1000 år innan den slutligen står placerad i lyan*suck* Verkar som om ödet bestämt att vi ska ligga och "mysa" 4ever! Myser gärna med älsklingen men gärna på en lite större yta :)


Men hoppet lever som tur är vidare :)


Ja, jag förstår om ni är besvikna att jag inte uppdaterat på ett tag men för det första så har det inte hänt sådär jättemycket värt att veta och för det andra så har jag varit så jäkla trött. Jag som aldrig brukar vara trött har varit som en zombie. Börjar som tur är bli lite piggare nu!


D åkte på en förkylning i måndags och har varit hemma några dagar och jag tänkte att hoppas, hoppas att inte Saga blir sjuk också. Men vad hör jag på tisdag morgon om inte en liten snornäsa i spjälsängen. Så jag iväg och köpte alvedon och en sån här "snorsamlare" (en slags pipett som man ska suga ut snoret med) utifall att det skulle bli riktigt illa men som tur är så har det än så länge inte behövts varken det ena eller det andra. Fick även tips från bvc att droppa bröstmjölk i näsan om hon skulle bli täppt för det skulle tydligen fungera som näsdroppar och lösa upp. Hon har bara haft lite problem med att sova och vaknat lite tidigare om nätterna men hellre det än att hon ska ha feber och inte kunna andas ordentligt.


Annars så har veckan i piteå bjudit på dåligt väder och piteå dansar och ler. Bra kombination! Vi har inte varit ut någon kväll men igår så bestämde vi oss (trots vädret) att gå ner på stan en sväng för att kolla in marknaden och andra sevärdheter. Jag vet inte om det är för att man håller på att bli gammal men jag kände av irritationen direkt efter första "mötet" med en skara människor som inte behagade att gå åt sidan där vi kom med barnvagnen. SMOCKFULLT med folk överallt! Och fuktigt som i amazonas! Jag lovar att om jag hade haft håret utsläppt så hade jag efter den dagen kunnat gå in gratis på kvällen genom att säga att jag tillhörde några pudelrockare på scen :) Det där med fuktig luft och jag försöka se bra ut i håret går inte riktigt ihop som ni kanske förstår.

Fick iaf en efterlängtad munk och en halva langos innan regnet bestämde att nu var det dags att gå hemöver.


Och idag med tanke på vädret så blir det till att tvätta för hela slanten. Sängkläder, småkläder, filtar, kuddar och you name it så ska det tvättas!


Det var allt!


   

Av Malin - 16 juli 2009 23:15

Måste bara innan jag kryper ner i sängen få berätta att idag kom Sagas första skratt...det ljudliga alltså :) Ler har hon gjort ett tag nu och man har som bara väntat på ljud till det där underbara leendet så idag kom det!

Helena och jag höll på att prata om morfar och kom in på att han var gammal eller hur det var och det i sig slutade med orden "gamm moppa" och vem hade kunnat ana att gamm moppa skulle vara så roligt :D Men det är klart, allt som H säger och gör är ju mer eller mindre roligt :)


Och jo...imorse så vaknade Saga hör och häpna 07:20!!! Somnade runt 22 igår kväll. Och som om det inte vore nog med det så åt hon lite och somnade sen om till halv tio ungefär. Det är våran bebis det eller hur älskling? :)


Idag har vi bara rännt runt överallt och hälsat på en massa människor så imorrn ska vi bara ta det lugnt och tvätta upp lite kläder till hemresan. Mamms sa att hon skulle dra med oss till rotsidan för det skulle tydligen bli finväder imorrn men vi får se hur vi gör med den saken. Är rätt mör efter den här veckan så lite vila skulle inte skada!


Och med det sagt...


God Natt på er!

Av Malin - 14 juli 2009 11:48

Ja, vi bestämde oss för att dra hem till kramfors en sväng den här veckan eftersom pappa D jobbar långvecka så igår 08:40 lämnade bussen busstationen i piteå för att 5 1/2 timmar senare anlända till ullånger.

Man har sagt till mig att många tydligen blir väldigt känsliga efter att man fått barn men äsch tänkte jag, det kan ju inte bli värre än vad det var före men ack så fel man kan ha :) När det började vara dax att säga hej då till älsklingen så kom tårarna som aldrig ville ta slut. Jag menar det var ju jag som ville åka men ändå så blev det så svårt att lämna honom. Har längtat sedan han gick utanför dörren :)


Saga var jätteduktig på bussen, vet inte varför jag trott något annat :)


Ingen visste att vi var på väg hem men jag gatt ju ringa sis när vi var i övik och säga att vi var på väg hem. Hon trodde inte på mig först men jag övertygade ganska snabbt att vi faktiskt var på väg :) Tyvärr så jobbar hon ju den här veckan men vi ska nog kunna hinna med några besök ändå. Gick hem till ullångersborna och hämtade mammas bil och begav oss till stugan där dom andra var helt ovetandes. Tror dom tyckte det var en trevlig överaskning när vi helt plötsligt stod på parkeringen :) Sen blev det ett rännande utan dess like. Hem till ullånger igen, greja lite, åka och handla, käka, till bjärtrå och hämta brorsans båt, till nyhamn och ta en sista titt på huset där jag bott hela mitt liv som nu ska säljas :( (tror inte att jag fattat det riktigt än) och tillslut blev det ett stopp efter vägen för att hjälpa till med båtvagnen som fått punka. Gissa om Saga var trött. Hon åt lite i bilen runt halv tio och sen var det godnatt till klockan 06:08 imorse :)


Blev en båttur innan jag la ner huvudet på kudden igår. Och fort gick det :)


Nu ligger Saga och sover ute i vagnen efter en promenad med mormor. Hon kan behöva lite havsluft i lungorna :)


Sitter 2 andra och iakttar mig så jag tror det kanske är dax att lämna över datorn :)


På återseende!


Jaa, jag ska komma ihåg att knäppa lite kort!

Av Malin - 12 juli 2009 13:12

Ja si denna tvätt som aldrig vill ta slut. Och jag som tyckte det var mycket tvätt innan Saga :) Förstår inte att bajset har en förmåga att krypa ur blöjorna vissa gånger...det är väl ödet som bestämt att jag har för lite att göra om dagarna :)

  

Igår somnade Saga runt halv 10 och vaknade imorse halv fem! Är fortfarande förvånad att hon sover så länge utan all ersättning hon fått innan. Kanonbra!


Återstår att se vad denna dag har att bjuda på!



Av Malin - 11 juli 2009 10:54

Blev inte så stor skillnad inatt :) Hon vaknade runt kvart i tre (var iofs lite tidigare än vanligt) åt och somnade sen om till 7- halv 8, åt igen och sov en timme till. Känner mig utvilad och glad att det fungerade bra även utan ersättning. Får se hur det går kommande nätter. Har hört det pratas om att man efter ett tag ska vänja av nattmålen men hur faen ska man göra det? Vissa nätter sover hon ju rakt igenom utan mat men de nätter hon vaknar tror jag blir svåra om hon inte skulle få äta. Eller är det något dom växer ifrån tro? Jag menar då hon fortfarande vägrar nappen så kan vi inte bara stoppa in den och hoppas på att hon ska somna om heller. Alla dessa frågor :)


Har nyss käkat lite frukost och Saga var tydligen trött igen efter sin frukost så hon ville sova ett tag till :)


Idag lyser solen i pite men vi får väl se hur länge för jag tycker mig se lite mörka moln på vissa ställen.


That´s all for now! 

Av Malin - 10 juli 2009 16:31

Har mer eller mindre suttit och pysslat och knåpat hela dagen med inbjudningskort till Sagas dop. Eller iaf de stunder då prinsessan legat och sovit :)


Annars så har vi haft besök av en kattracka på fönsterbrädan idag och då måste jag tillägga att fönsterbrädan inte är särskilt stor och även ligger en bit upp men det verkade inte den där räven bry sig om. Fii var inte sen att gå dit och morra åt han och rätt som det är så flyger båda två upp i luften och fräser utav bara den. (Hade alltså fönstret lite öppet) Jag tyckte det var riktigt roligt medan Saga visade sitt missnöje genom att vakna upp och gallskrika. Men då fick ju mamma en anledning att ta upp och trösta henne ist :)


Det var lite om vår otroligt händelserika fredag :)


21:46


Jaha då var kvällen kommen och vi har nyss nattat Saga...utan ersättning! Får se hur det går. Hon somnar så lätt mitt i maten när jag ammar henne på kvällen men jag försökte verkligen hålla henne vaken så hon skulle få i sig lite käk. Återkommer imorgon med uppdatering om när hon vaknade för er som är intresserade :) Har inbillat mig att hon sover bra för att hon får ersättning på kvällen så nu får vi se om det stämmer.


Lägger in en bild på mammas ögonsten :)





Av Malin - 10 juli 2009 16:28

Satt och kollade på idol reprisen nu och kom över den här sköna killen :D Kan man göra annat än att skratta!!!

Av Malin - 9 juli 2009 12:12

Ja inte var det längesen vi klev upp iaf :) Saga vaknade kl 6 imorse eller vaknade och vaknade...hon låg och gjorde en nr2 men sov väl mer eller mindre under tiden :) Väckte henne så vi kunde byta blöja, säga hej då till papa bear och käka lite sen var det till att somna om till halv elva!!! Därför är jag riktigt utvilad idag :)

Nu ligger hon och "leker" och som ni kan se på bilden så är hon vääldigt koncentrerad :)


Tänkte gå ner på stan idag men då vädret fortfarande ser lite ostabilt ut så tar vi det en annan dag.


Diskmaskinen nästa!

Presentation


I huvudet på Malin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards