Alla inlägg under januari 2009

Av Malin - 31 januari 2009 12:02

Och vad skådar mitt vakna öga imorse om inte SOL :) Nu gäller det bara att låta bli att tänka på vad man gjorde förr i tiden sånna här fina dagar.


Vad står på schemat idag då? Inget speciellt förutom att jag ska försöka bege mig ut på en runda innan mörkret faller. Såg några råttor när jag klev upp så det är väl bäst att man drar av med dammsugarn också.

Annars så är jag öppen för förslag!



Av Malin - 30 januari 2009 21:47

Även denna dag började tidigt. D klev upp kl 7 och gick ut och gick med J. Trodde aldrig att han skulle orka upp och det trodde inte han heller men

07:50 var han tillbaka efter en motionsrunda. Det var starkt gjort!


Själv inledde jag denna dag med en varm dusch och lite frukost på det.


Sen var det dags för af. Skulle uppdatera min handlingsplan och fick samtidigt lite info om jg. Knepiga regler det finns säger jag bara men det är väl bara att le och vara glad annars står man där utan a-kassa.

Tänk om man hade ett jobb...


*drömmer*














Tillbaka till verkligheten :)


Efter af mötte jag upp D på stan sen gick vi och tog en temla sen bar det iväg till bc. Gick i lite affärer men hittade inte något speciellt :( Känns som att det är bättre att vänta med att köpa barnkläder tills jag vet vad som kommer upp från mamms.

Kattmat blev det iaf. Får se om den här säcken räcker lika länge!


På väg hem blev vi båda så sugna på hamburgare så vi gatt gå och käka på bb innan vi for hem. Har egentligen inga pengar att äta ute för med hellre 50 kr än 150-200 som det annars skulle blivit på tg dit D och några polare gick sen.


Annars då? Känner mig blek som ett spöke nu och skulle så gärna vilja lägga mig i ett solarium men det får som jag sagt tidigare vänta annars kanske det slutar med att hela jag blir flerfärgad :)

Och på tal om sol...vart fan är den? Kom på idag att jag inte sett solen på jag vet inte när! Man tänker inte alltid på att det inte är soligt ute men idag när dom sa på vädret att den ev skulle titta fram i helgen så kom jag att tänka på att det var ett bra tag sen man såg´n sist! Men då blir man väl förbannad för att man inte är ute och skotrar eller åker slalom på en solig vinterdag :) Aldrig är man nöjd!


Såg att sis lagt ut pappas nya tatuering också...han verkar lida av när-man-väl-börjat-är-det-svårt-att-sluta-syndromet :) För så är det verkligen! Skulle nog ha kroppen full av tatueringar om jag hade pengar.


Ser fram emot veckan som kommer då sis ev kommer upp...och ja jag säger eventuellt för man vet aldrig med henne :P Om man säger så så tror jag det när jag ser att hon kliver av bussen :)


Men nu tror jag att jag delat med mig tillräckligt av mitt onödiga vetande och för er egen skull så hoppas jag att ni antecknat alltihop :)


Jag skulle vilja avsluta med ett citat som min käre vän Mark Twain en gång sagt till mig (med tanke på dagens beök hos af)

"Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig."

That´s all folks!



Av Malin - 29 januari 2009 12:43

Så skulle jag nog sammanfatta dagen.


Klev upp runt 6-tiden och gjorde mig klar och fixade frukost eftersom vi skulle ner på stan till bm för koll och blodprov.

Hjärtljuden lät bra och kurvan såg även den bra ut! Känns alltid lika skönt när man varit där och fått höra att allt ser bra ut :) Blev blodprov i armen idag men som tur är så var ju D-C där och höll mig i handen :) Som om jag skulle behöva det? Nej så länge jag inte tittar när hon sticker så går det bra!


Sen blev det en sväng ner på ica där vi köpte lite till middagen idag. Blev även TRE korsordstidningar! Tant-varing på hög nivå men det är faktiskt roligt att lösa sen har jag hört att det gör att man inte blir lika senil när man bli gammal :)


Kom hem och snabbade mig till tvätten med en full ikea påse men såklart så var alla tider upptagna *suck* bokade nu kl 13 ist så jag får bort högen!


Imorrn ska jag på af och uppdatera min handlingsplan sen ska vi på bh och kolla om det är någon rea där.


20:23


Så var man klar med tvätten, nyäten och skitsugen på godis! Kommer nästan alltid samma tid...tar tag i dig och ruskar om dig för att få dig att förstå...att SUGET är tillbaka :)

Tur man inte handlat hem något! Sen är man ju för lat för att åka och köpa när det väl sätter igång :)


Tänkte iaf försöka köpa lite kattmat till L imorrn. Känns jävligt surt att lägga ut närmare 700 spänn på kattmat men å andra sidan så räcker säcken lite drygt 6 månader så det jämnar väl ut sig.


Kvällen tänker jag spendera i badet med en massa skum :)


Over and out!

Av Malin - 27 januari 2009 11:55

Inte allför långt bort :) Fick ett sms idag från E som sa att hon och M flyttat till Skellefteå vilket inte ligger 40 mil härifrån :) Roligt att höra från henne och veta att det finns trevliga människor bara 8 mil bort!


Såklart finns det ju mycket trevligt folk här med men det är ju alltid roligt med någon man kännt sedan tidigare!


Förutom det livet så såg jag även en myra idag! Inomhus! Har sett någon tidigare också så jag börjar nästan bli rädd att det är någon invasion på gång! Katterna tycker iofs att det är roligt att leka med dom när dom hälsar på :)


Så vad står på schemat idag då?


Tänkte försöka gå ut och gå en sväng och sen ska jag tömma en av garderoberna så det får plats lite småsaker som vi inte vill ha i förrådet och sen lär det även behövas när alla kläder kommer hemmifrån!


Imorrn är det dags för föräldraträff igen sen på torsdag är det kontroll på mvc och på fredag....på fredag då är det dags för af! Ska bli väldigt intressant att höra vad dom har att säga!


Men NU...är det dags för ett äpple och lypsyl!

Av Malin - 24 januari 2009 12:31

Blev en barnvagn och som jag skrev igår så hämtade vi även ut vår pampers baby basic box. Väl på babyproffsen får vi veta att dom ska slå igen och eftersom vi då är pamperskunder så har vi 50% på allt! Lite stressade var vi ju iom att grabbarna grus var med och dom skulle in till stan och prova kläder så vi gick något snabbvarv och fick väl ner 6-7 saker i korgen men när vi kom fram till kön som för övrigt var 7 meter lång tror jag så sket vi i allt och gick ut med "bara" boxen. Vi har ju som inte pratat om vad vi ska köpa förutom alla stora saker som vagn och säng osv så det blev bara för mycket på för kort tid. Men vi var nöjd ändå =)


Synd bara att galleriorna i luleå stängde kl 18 så grabbarna hann som inte prova nå kläder just...fick lite dåligt samvete att det tagit så lång tid på babyproffsen men det var ok.


Sen ringde F och sa att hon skulle in till luleå så D frågade om hon inte kunde ta med vagnen då vilket hon gjorde. Jättefin var den + att vi fick med en åkpåse som egentligen inte skulle följa med.


Efter vagnköpet så blev det middag på en italiensk resturang i närheten. Jag, D och T tog en pasta och W tog en pizza. Ångrade sen att inte jag också gjorde det för den såg så jäkla god ut men men...pizza finns det ju faktiskt här i piteå med men italienskt är det dåligt med!

Sen lyxade vi även lite med efterrätt...banana split för min del och jag njöt av varje tugga!


Sen var det dags för hemfärd med Bengan...han heter så Ws bil :) Han var lite stingslig när vi kom in i luleå för han hade tydligen inte fått något på ett tag :D


Kom väl hem runt kvart i tio och då blev det film...lucky number slevin. Hann ju se första delen innan jag somnade iaf!


Det var en trevlig em med trevligt sällskap!


Idag ska jag ner och handla lite och D har gått på skolan och ska öva en stund. Ska försöka få ihop nå bröd också tänkte jag!


På bilden ser sittliften brun ut men jag tror den är svart egentligen...i vanligt ljus är den det iaf :)


14:50


Har nyss fått reda på att jag fått ytterligare en kusin :) Grattis till er och jag hoppas att allt kommer att gå bra!

Av Malin - 23 januari 2009 13:12

Blir det för dom som har pengar idag! För en annan får det räcka med en barnvagn :) Vi hittade en fin barnvagn i luleå som vi ev ska köpa. Och tur hade vi att Wilson ville ställa upp och köra så vi slapp ta bussen *tack*


Tänkte samtidigt passa på att hämta ut vår pampers baby basic box på babyproffsen. Tycker det är hur bra som helst att man får lite smått och gott helt gratis!!! Tack pampers :)


Pratade med sis igår och hon verkar ska komma hit om inte alltför lång tid vilket känns jätteroligt. Jag skrev dock att hon inte skulle förvänta sig något fullspäckat schema med aktiviteter :)

Och isf passar mamms på att skicka upp alla barnkläder vi ska låna...Tackar säger vi!



Av Malin - 21 januari 2009 14:38

Jag har ingen som helst lust att blogga nu :( Dels för att det inte händer något speciellt och sen är jag bara förbannad!


Sitter man här utan jobb pga A som man trodde fanns till för att hjälpa folk att få jobb men icke...

Ska bli intressant att se vad dom har att säga nästa vecka!


Nu ska vi snart ner på stan på föräldraträff igen. Skönt att komma hemifrån en stund å bara göra något annat.


Men vaddå det kan du ju göra närsomhelst tänker ni och ja...men hur roligt är det å gå och ta en fika eller bara gå och strosa på stan helt ensam?


Nu ska jag gå och piffa till mig!

Av Malin - 16 januari 2009 14:56

Nu har man sökt och sökt och sökt och när man väl hittar så är det något annat som sätter käppar i hjulen *suck* Blir nästan lite sur att det kan bli såhär :( 


Jaja, det är bara att hålla modet uppe...har blivit bra på det!


Nu sitter jag och väntar på att D ska komma hem från skolan så vi kan åka ner och handla. Hoppas på att det blir tacos idag men vi får se vad pengarna räcker till!



Ovido - Quiz & Flashcards