Alla inlägg under juni 2009

Av Malin - 28 juni 2009 16:23

så långt ögat kan nå :) Som min gode vän Tomas Ledin säkert skulle sjunga en dag som denna!


Kl 09:00 imorse bar det iväg till havsbadet! Själv har jag aldrig varit där men efter idag så åker jag mer än gärna tillbaka! Helvete vilken strand!!! Och sånna här dagar så var det ju som man var i utlandet när man gick där i sanden :) Eftersom jag av någon konstig anledning brände mig när vi var på playa del räkstigen häromdagen så gatt jag ju smörja upp mig idag med solskydd +20 ochtrodde ju därför att jag hade mitt på det torra men icke...

Har inte varit typen som bränner sig när hon ligger ute och solar men det verkar ha förändrats nu för vad skådar mitt södra öga då vi kommer hem om inte 2 knallröda axlar. Och ändå så låg vi inte ute mellan 12-15 då solen är som starkast utan runt 12-13 gick vi in och käkade lite lunch. Vi tänkte först inte käka något men kom fram till att vi ändå skulle dela på en hamburgertallrik då kommer J fram och säger att det redan är klart och betalt! Va?! Då har dom beställt och betalat för våran mat också! Som om dom inte bjudit nog redan. Nej, nu blir det till att börja planera 3 rätters middag och bjuda igen för bullarna och kakorna vi hade med oss idag täcker inte ens hälften av de dom bjudit på :)


Saga sov faktiskt ganska bra i vagnen medan vi var där :) Blev lite problem då jag skulle amma första gången och försökte med alla medel gömma mig bakom vagnen i skuggan. Andra gången gick vi helt sonika till uteserveringen och satte oss under ett stort parasoll. IQ likamed 0 :)

D hade även han sina bekymmer med solstolen :P Det slutade med den nya os-grenen "kast med liten solstol" :)


Det var iaf en jättetrevlig förmiddag med trevligt sällskap! 


Som vanligt så packar familjen alltid ner kameran men knäpper aldrig några kort *skärpning*


Nu ligger lillgumman och sussar en stund, papa bear är ute och drar upp storgäddan och mamma ska nog ta sig en powernap hon med :)


Ha det gott i solen och glöm för allt i världen inte att ta på er solskydd :)

Av Malin - 27 juni 2009 10:51

Ja det kan man verkligen säga att det är nu! Tokvarmt!!!


För en annan så verkar det dock inte vara så behagligt.


I tisdags då det var åska och regn var jag och Saga inne och hon sov som vanligt sin långkörare på 3 timmar mitt på dagen. Nu har vi varit ute och gått/varit på stranden i 2 dagar och hon har totalvägrat att sova mer än kanske 45 min totalt på heela dagen :/ Hon har bara haft en liten sommarklänning och blöja i vagnen och vi har inte gått i solen mer än nödvändigt men tro inte att hon ville sova för det. Hon som kunnat sova jättelänge i vagnen tidigare. Vi tänkte därför prova idag att vara inne och hon har redan sovit mer än vad hon gjorde på hela dagen igår! Kan ju iofs bero på att hon är lite trött sedan gårdagen eller är det värmen eller är det något annat...tänk om hon kunde prata och berätta hur det ligger till :)


D är iväg och hjälper G&J och flytta över till "fin ankars" eller som en del säger "par ankars". Tydligen så flyttar många par över på andra sidan men än har då inte vi några sådana planer. Tycker det är skitbra att allt ingår i hyran + att man har halva hyran under sommaren då man vill göra annat :)Men jag ska väl inte säga för mycket för snart kanske vi är där också!


Fick ett paket med lite kläder och skor av K och pappa häromdagen...tokar :) Tror dom vill att Saga ska bli en raggarbrud med tanke på vad dom skickar :)

Har även ett paket med kläder att hämta från C med kläder som N hade då hon var liten. Jättesnällt!


Temperaturrapport från ankarskatavägen +27,8 i skuggan!


Over and out!

Av Malin - 23 juni 2009 14:18

Har det varit nu ett tag eftersom vi varit hemma i kramfors en sväng under midsommar. Jag och Saga for hem i tisdags och lämnade pappa D home alone till fredagen då han också joinade oss andra ute i stugan. Blev en rätt stressig tid där hemma då det var många vi skulle hinna hälsa på under kort tid. Hann därför inte med att träffa familjen så mycket som jag skulle vilja men det är ju inte långt kvar till aug då vi åker igen :)


Bussen hem gick otroligt bra. Hon sov till Umeå, åt lite, fick blöjan bytt och somnade igen :) Jag menar en bussresa på 5½ timme kan ta knäcken på en annan!


Jaja, midsommar spenderades iaf i stugan och det var lika trevligt som vanligt! Hade kameran med mig men när jag skulle börja knäppa kort så dog batteriet och laddaren som jag trodde jag packat ner, den låg hemma i en annan väska *grr* Som tur är så hade S sin kamera med sig så om vi är snälla så kanske vi kan få några kort av honom :)

Träffade även min lilla kusin Hanna som jag ännu inte träffat. Hon var så söt...och stor! Om man jämför med Saga såklart :) 


Annars var kramfors sig likt och jag känner att det var ett bra beslut att flytta därifrån! Förutom familjen så saknar jag inte tillbaka överhuvudtaget.


Saga har börjat ge ifrån sig en massa ljud vilket är jätteroligt :) Kan sitta och prata med henne hur länge som helst bara för att få höra alla nya ljud hon kommer med! Leenden är också på gång. Tror inte dom hon gör nu är riktigt medvetna men snart så :)


Ja...det var det för nu.


Bjuder på en bild från bussen som mer eller mindre blev den enda tagen med vår kamera. Blir mer bilder då jag pratat med S.

Av Malin - 10 juni 2009 20:45

satt sötnöten i babysittern och tog i för fulla muggar :) Det är första gången det kommer bajs 2 dagar på raken :) Och vad hör jag precis i denna stund om inte att det kommit lite till :D

Aldrig trodde man väl att man skulle bli så glad över lite bajs! Måste ju bara vara bra att hon faktiskt får ut något.


Annars blev det en liten promenad tidigare idag och sen en powernap och lite tvätt på det så är kvällen kommen. 


Nu är det någon som ropar på mamma :)





Av Malin - 9 juni 2009 23:02

Idag var vi ute på en riktig långpromenad runt hela Piteå kändes det som :) Det gick inte fort men oj vad slö vi blev! D var trött redan innan vi gick men jag sa bara att han måste ut i friska luften för att bli pigg...han blev inte piggare :)

Iaf...jag har väl mer eller mindre gått och varit irriterad sedan jag flyttade hit på alla jävla vältrimmade gräsmattor man ser vid varje hus. Alltså jag lovar är det inte så att grannarna försöker vara först att komma med i kommande har-du-sveriges-snyggaste-gräsmatta programmet så vet jag inte vad :) Och som om det inte vore nog med alla dessa millimeter trimmade grönplättar så vad ser vi när vi är ute och traskar idag?

Ä´nte en gubbfan som står och DAMMSUGER asfalten på hans uppfart?! Då måste man ju ställa sig frågan: Men vad i helvete är det frågan om?! Gissa om vi fick ett gott skratt! Tänkte med största välmening slänga upp lite grus så han faktiskt hade något att dammsuga upp för i mina ögon verkade han redan varit ute en sväng med snabeldraken idag :)


Dessa pitebor (inget illa ment)


Och för att inte tala om det nya..."designat skitpapper" Vem fan bryr sig om hur det man ska torka sig i rumpan med ser ut?! Var är världen på väg? (ni som nu har detta hemma behöver inte ta illa upp för att detta är min åsikt) :)


Så...då har jag skrivit av mig lite för ikväll!


Sängen nästa!


Godnatt på er!

Av Malin - 8 juni 2009 13:54

Funderade imorse då jag satt med Saga varför hon (och många andra bebisar) ser ut att ha en racerbana som morfar mitt på huvudet? Alltså att dom har massor av hår på sidorna och där bak men knappt något mitt uppe på :) När kommer allt hår som vi trodde vi skulle få se på henne redan då hon kom till världen? Med tanke på hur mycket hår vi har :)


Har nyss varit ute på en promenad med hopp om att hon skulle somna vilket hon tillslut gjorde även om det tog ett tag :) Tog itu med tvätten direkt då vi kom hem så det är gjort tills hon vaknar. D jobbar långpass idag och kommer inte hem förrän vid halv sju- sju så kanske att man även hinner laga till någon mat innan dess.


I Lördags blev vi bjudna på nybakta bullar hos J, C och M. Supergoda! Vi fick båda lite dåligt samvete då vi återigen blev bjudna till dom så vi bokade fika på nytt här hemma på söndag!


Nej, nu ska jag göra lite nytta!


Ha det gott!

Av Malin - 5 juni 2009 12:01

Shit vad tiden går fort!!! Var på bvc igår och vägde och mätte lillgumman och nu väger hon 4555g och mätte hela 55cm! Alltså en ökning på 4,5 cm på en månad. Själv ser jag inte att hon blir nå större förutom på alla kläder som hon rätt som det är inte kan ha längre :)


Annars känns det som att vi har kommit på rätt fot med allt nu. Vardagen börjar likna vardag igen :) Känner dock inte för att sitta vid datorn så mycket som tidigare då man har focus på helt andra håll :)


D började på jobbet i måndags och det verkar fungera bra! Tror inte att det är många som varit missnöjda efter att ha anställt min kärlek *stolt*


Och sis verkar ÄNTLIGEN hittat rätt hon med! Det var fan på tiden :)


Har även hänt lite tråkigheter men vad är en vardag utan tråkigheter. Hoppas ändå på att hon hör av sig eller iaf svarar på frågan varför hon ska envisas med en sak då jag förklarat hur det är flera gånger!


Sagas farmor var ju här några dagar förra veckan och det var såklart trevligt! Mycket god mat :) Hon är så välkommen tillbaka ;)


S har hittat sin nya favoritställning i famnen iaf :) För en annan ser det inte vidare skönt ut men hon verkar tycka det är helt underbart! Och dreggel har hon så det räcker och blir över :)


That´s all for now!


Men kom ihåg: (följande mening läses med riktig norrländska)

När älgen är blå, då är ölen kall!




Presentation


I huvudet på Malin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards