Alla inlägg under februari 2009

Av Malin - 28 februari 2009 11:55

Går morgonbestyren på 3 röda :) Blir lika förvånad varje gång jag kör igång mp3n eftersom allt går så mycket snabbare och lättare vare sig det handlar om en promenad eller en storstädning! Och alla minnen man har till vissa låtar...ojoj :)


Jag tror inte det är meningen att jag ska skriva nå mer nu för allt jag börjar skriva tar stopp så vi väntar med spänning på uppdateringen senare idag :)


23:02


Tyvärr mina vänner så har jag inte så mycket mer att förtälja vid denna tidpunkt heller. Har varit en lugn och otroligt rastlös dag idag förutom i magen där man slagit kullerbyttor hela dagen :)


Mina tankar ikväll går till familjen Wärmegård!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4524888.ab



 



Av Malin - 27 februari 2009 13:40

Och tvättberget var inte sen att göra sig påmind om sin existens imorse när jag vaknade. Klev upp runt 9:30 och drog någon borste genom håret för att sedan bege mig ner till tvättstugan.


Vad det gäller ögon som inte "ser" så mamms...jag förstår dig! Men som tur är så har vi en förmåga att lösa saker ganska snabbt och oftast smärtfritt :)


Som vanligt så blev det fiberhavregrynsgröt till frukost...kan ju säga att man börjar bli lite små less på det men det är ju bra för magen så det är väl bara att tugga på!


Har nyss varit och hämtat tvätten som faktiskt hann torka den här gången...det är alltid bra så man slipper hänga massa i lägenheten som är full nog ändå.


Idag tror jag att det blir köp av bilbarnstol...vi har funderat fram och tillbaka ang detta då vi inte har någon bil men vi har nu kommit fram till att det kan vara bra att ha ändå. Hittade en fin här i piteå som vi tänkte kolla på idag.


Har även fått några dagliga samtal av sis och bla en uppdatering om att det inte fanns några "kvarlämningar" på skruvarna under sängen :) men också att det kommit en ny parym som bara måste luktas på vid tillfälle!


18:31


Så var man hemkommen från stan där det blev köp av bilbarnstol av ett mycket trevligt par. Dom höll med om att det var lite onödigt att köpa allt nytt eftersom de växer så fort. Dom hade en liten tjej på 7 månader som alltså redan var för stor för stolen så den var i väldigt bra skick!


Och när vi ändå var nere på stan så hälsade vi på max där vi fick i oss lite mat :)


Hemma igen så ligger Lakritz på sängen och vilar och snäll som man är så tänkte vi att vi skulle visa den nya stolen för honom men han blir numera så rädd för stora mörka saker så han drog iväg som ett skott under sängen :) Stackarn, har fått men sedan i somras hos sis.


Fick även en glädjande nyhet nu på kvällskvisten och det var ju roligt att han ev vågar sig tillbaka till "slaktarhuset" :)


Nu blir det till att lägga upp fötterna och lyssna på lite gitarrmusik!


Av Malin - 26 februari 2009 14:10

Ja så var det dags igen...för tvätten. 2 Fulla ikeapåsar stog/står i hallen och väntar. Klockan var strax innan 13 och jag var just på väg ner när mamms ringer. Det går nog fort tänkte jag men nu en timme senare så har vi pratat klart :)

Som ni kanske förstår så fanns det lite att prata om! Det i sin tur gjorde iofs att jag inte hinner tvätta på 13-16 passet idag så vi får boka om till imorrn! Hinner inte tvätta senare heller då jag ev ska upp på skolan och lyssna på någon konsert där D är med.


Så därför så tar vi å bakar semlor idag ist :)


Herregud...klockan är snart 3! Var har den här dagen tagit vägen?


Fastnade framför mammas sida där hon lagt ut en massa foton. Alltid lika roligt att titta på kort.


18:22


Så var semlorna klara...elller iaf bullarna!


Nu ska jag strax börja bege mig upp till skolan. Vet inte hur lång tid det tar för mig att gå dit så det är bäst att gå i tid.


Så vill jag önska sis en riktigt trevlig afton med sällskapet :)


20:25


Då kör vi sista uppdateringen för denna dag :)


Har nyss kommit hem från konserten och jag måste säga att det var riktigt fint att lyssna på! Inget jag skulle köpa på någon skiva och lyssna på men live var en helt annan sak! Blir nog fler gånger!


Hemma igen så fixade vi med semlorna och det var mums fillibibblan som

D-C brukar säga :)


Men jo, jag tror det var allt för idag!

Av Malin - 25 februari 2009 10:15

Sparade inte mitt skriveri innan jag klickade på spara igår och ja vad händer...sidan kan inte visas...höll andan och klickade på bakåt men icke! Allt borta! Och det är inte första gången heller...att man aldrig lär sig! Och inte orkade jag skriva om allt heller utan då fick datorn stängas av för kvällen i ren frustration!


Anyhow...


Gjorde ju stan med E igår vilket var riktigt trevligt! Surrade en massa och såklart så blev det ju även en fika :) Måste passa på då tillfälle ges! Efter stan så for vi även till bc och dolllar där jag inhandlade en klädhängare som man hänger över dörren, en rotborste och några disktrasor. Roligt värre! Sen bar det hemöver så E fick se lägenheten och ja...hon behövde ju inte någon karta för att hitta (med tanke på storleken) :) Runt 16 for hon vidare hemöver och jag hann inte mer än att sätta mig tillrätta i soffan förrän D ringer och säger att vi ska åka och handla. Det var bara att klä på sig igen det.

Vi fick nämligen låna S bil så vi tog en sväng till öb där vi köpte en massa tvål, till djurmagasinet där vi kom ut med 4 lådor kattsand, till coop för extrapris på kaffe och tillsist till ica som vi lämnade med 5-6 matpåsar!


Gissa om det var skönt att lägga upp fötterna när man kom hem!


Och var det nå skönt väder igår då? Soligt och fint och säkert några + grader! Då kände man verkligen att våren kanske kommer iår ändå :)


Usch inatt var det inte roligt för min D-C :( Han hade jätteont i munnen och därmed svårt att sova. Känner mig så hjälplös när jag inte kan hjälpa och göra det bättre! Det är bara hoppas på att kuren börjar ge resultat snart!


Idag blir det föräldraträff igen. Har varit uppehåll på nån vecka nu men idag är det dags! Måste dessvärre gå själv för D måste på extrarep på kk för dom har någon konsert på söndag. Han kan ju inte sjunga men det var tydligen bra om han var där ändå och lyssnade.

Det går nog bra ändå för jag tänkte ändå åka ner lite tidigare och gå på apoteket och kolla in åhlens bokrea en extra gång. Var riktigt bra priser!


Annars så känns livet mycket bättre nu än för 1 vecka sedan...då var det riktigt jobbigt! Har rannsakat mig själv för att få svar på alla frågor och funderat på varför jag egentligen kände som jag gjorde. Det hjälpte kan jag säga och nu vet jag att den gamla Malin finns kvar om än i bakgrunden :)


Nej, här kan jag inte sitta hela dagen...nu ska jag spara detta innan jag går vidare :)


20:12


Då var man hemma igen med lite mer kunskap bakom pannbenet! Nu är det bara en träff kvar sen har vi varit på nästan alla. De flesta har varit väldigt givande och man har tagit upp saker som man kanske inte alltid tänker på som nybliven förälder.


Gatt ju gå på ica och köpa lite grädde så jag kan baka mina temlor (som ture skulle ha sagt) imorrn :)


Tänk om en annan skulle bete sig så...då skulle man få höra! Förstår situationen men kan som inte göra något för att det ska bli bättre!


Jäjä...


Blev lite kall när jag gick hem från stan och har fortfarande inte fått upp någon värme så nu får det bli en simtur i badkaret!


21:38


Då var man varm och go i hela kroppen! Tänk vad ett bad och lite musik i örat kan göra med själen!


Såg ju att sis har fått dille på någon dans film så jag var ju bara tvungen att fixa så jag med kan se den om den nu är värd att se så många gånger som hon gjort den senaste veckan :)

Och eftersom jag ändå måste vänta 2 timmar på att diskmaskinen (som för övrigt inte sätter igång sig själv även fast den är full) ska bli klar så kanske det hinns med redan ikväll.


Eller så går jag och lägger mig nu så jag är laddad inför en härlig tvättdag imorrn :)


Bla bla bla...ni vet!



Av Malin - 23 februari 2009 16:14

Så kan man väl sammanfatta förmiddagen. D har (äntligen) rensat ur en låda som stått inne i en av garderoberna och tagit ner i förrådet så nu finns där plats för annat!


Tog bort lappen "ej reklam" som satt på postlådan i helgen för jag är väl en av de få som faktiskt tycker om att titta igenom reklam på måndagar för att se om det finns några bra erbj. Så idag var jag ner och skulle kika om det kommit någon reklam och ja...där var en STOR bunt med massor av reklamblad och jag blev som barn på nytt :) Mycket riktigt så fanns där 5 Löfbergs lila för 99kr på coop vilket är  riktigt bra pris! Dricker ju inte själv men det måste ju handlas hem ändå så en annan inte blir så stingslig :)


På tal om en annan...Ds svullnad på kinden blev värre i går och han är som alldeles varm över det området så vi misstänkte en infektion. Han ringde därför till tandläkaren idag och fick komma dit på en gång och de sa att han nästan var väntad (antagligen med tanke på hur lång tid operationen tog) och skrev därför ut en penicillin kur. Tycker lite synd om honom men samtidigt så kan man inte göra annat än att skratta när han sitter där med sin "hamsterpåse" (svullnaden på kinden) *älsklingen* :)


Tar iaf tillbaka det jag sa om melodifestivalen i lördagens inlägg (tror jag det var)...om att de skulle vara ett av de bästa startfälten alltså. Tyckte de flesta bidrag inte alls var något att hänga  i julgranen men å andra sidan så hade jag ju hört detta av A B i bwo och han sa väl så bara för att dom skulle vara med såklart!


Jäjä...


Helgen för övrigt var lugn med många inslag av mario kart. Och vad det gäller "lagningen" av dvd-spelaren så har det inte hänt så mycket där än men jag håller er uppdaterad!


Imorrn blir det en sväng på stan med E...ser fram emot att se ett bekant ansikte förutom busschaufförernas :)

Tänkte ju försöka baka semlor också imorrn eftersom det är fettisdag men D ville att vi skulle vänta med det tills han var frisk så han kunde känna den riktiga smaken istf det han känner nu vilket inte kan vara så trevligt.


Idag bjuds det på lasagne så det är väl bäst att man går och kollar till den så allt ser bra ut!

Av Malin - 21 februari 2009 11:05

Allt lugnt på ankarskatav. i piteå! Har inte hänt så mycket de senaste dagarna så därför har jag varit dålig på att uppdatera.


Pratade med E igår tror jag det var och vi bestämde att vi skulle ses på tisdag så det blir trevligt med någon runda på stan och såklart lite fika :)


Mekade iaf upp spjälsängsbotten igår men mycket mer än så blev det inte så garderoben står fortfarande orörd. Tänkte göra ett nytt försök idag då jag ändå måste fram med dammsugarn. Jag säger som sis...känns som att jag inte gör annat men har man katter så har man.


D har varit hemma nu några dagar då han haft ont och fortfarande är svullen sedan operationen. Det har varit skönt att ha honom hemma trots att vi inte gjort så mycket! Får hoppas på att det gått över till på måndag så han inte missar så mycket i skolan.


Ikväll blir det melodifestivalen trots att jag egentligen inte tycker om det längre men det får gå :)


19:41


Nu är det snart dags för mf. Hörde att det skulle vara bra startfält idag så vi får väl se. Allt är väl bättre än Markoolios förra omgången.


En annan har såhär på kvällskvisten försökt meka igång min dvd-spelare som slutat fungera. Var på väg med den ut till soprummet för kassering men jag tänkte att jag måste prova den igen först. Satte i kontakten och då fungerade luckan igen. Blev då tvungen att koppla in till tv:n för att se om det även fungerade att se en film men det stod bara "no disc" Jaha...då blev jag ju genast mer nyfiken så jag gatt skruva upp locket och där fanns det ju en del att pilla på. Efter lite knep och knåp hade jag kommit så "långt" att luckan inte längre gick att öppna...hmm...kunde ju inte sluta då så jag fortsatte och pilla lite och vips fungerade luckan igen! Då tänkte jag att nu är det inte långt kvar! Men efter en halvtimme-timme så har jag fortfarande inte kommit längre än så. Skivan vekar inte kunna snurra själv utan jag får sätta igång den och när den kommer igång själv då så låter det ungefär som en motorsåg så jag tror inte att den är riktigt kry ännu :) Men jag ger inte upp...ska nog få igång den!


Nu blir det dock paus till imorgon med den saken.








Av Malin - 19 februari 2009 09:43

Idag eftersom jag skulle ner på stan till bm. Så kl 06:00 slog jag upp ögonen för dagen. Var inte riktigt lika kallt idag som tur var men jag tog ändå bussen.

Allt såg bra ut hos bm iaf så det var skönt att höra! Nu blir det tätare kontroller framöver eftersom det inte är så långt kvar. Är nu i v.31 och dagen D närmar sig med stormsteg :)


Var in och handlade lite nybakat bröd på ica innan jag for hem som jag tänkte bjuda D på när han vaknat men han var redan vaken då jag kom hem så det blev ingen surprise men det var nog gott ändå. Han är lite svullen över käken idag men verkar inte ha så jätteont och har kunnat sova ok inatt. Träffade W på väg till tvätten igår och han hade också opererat bort en visdomstand men var betydligt mer svullen.


Så vad står på schemat idag då?

Ska meka upp spjälsängsbotten ett steg så den hamnar lite längre upp sen tänkte jag försöka få lite mer ordning i stor garderoben i hallen.


På återseende!



Av Malin - 18 februari 2009 11:59

Ja någon gång måste man ju ta itu med det också vare sig man vill eller inte! Idag är det faktiskt inte sådär tok mycket heller så det känns skönt!


D är och plockar bort tanden nu så jag hoppas att det går bra!


Orkade inte blogga något mer igår men jag måste bara få berätta om spjälsängen :) Vi gick bort för att köpa den och som jag skrev förut så var det bara en bit bort, det kanske tog 5-6 minuter att gå dit. Ägaren var jättetrevlig och sängen var i jättebra skick trots att den har några år på gaveln :) Iaf så (eftersom vi inte har någon bil) hade vi ju bestämt oss för att bära hem den om den inte var alltför tung vilket den inte var så vi högg tag i var sin sida (den var alltså inte nermonterad) och började traska hemöver. Efter 5 steg så säger D att jag ska ställa ner sängen vilket jag då gjorde och han lyfter då upp sängen på huvudet och fortsätter att gå. Önskar att jag hade kameran med mig för det var en rolig syn :) Ni kan ju tänka er själv om ni tittar ut och ser en man med en spjälsäng på huvudet :D Undrar vad grannarna tänkte...

Jag sa ju att det gick bra att bära då den inte var så tung men envis som han är så skulle han ju bära den hela vägen hem själv! Det är min karl det!


Ska lägga ut ett kort på den då jag satt tillbaka spjälsängsskyddet för det ligger i tvätten nu.


Och det jag skrev igår om att det nog var den kallaste dagen...glöm det för det måste vara idag! -25 är det nu och då är det ändå mitt på dagen! *brr*


Nej nu ska jag sluta prata strunt och göra någon nytta :)

Ovido - Quiz & Flashcards