Alla inlägg under mars 2009

Av Malin - 28 mars 2009 13:12

Då det inte blev någon fika i torsdags så tänkte jag kolla med S om hon har möjlighet till veckan ist. Är ju alltid lika trevligt med en fika på stan :)


Igår blev det en tripp ner på stan med D för jag skulle lämna tillbaka bältet på mvc + att det var lite andra saker som skulle inhandlas. Tänkte att jag tar inte dom nya skorna eftersom jag fått lite skavsår av dom så jag tog mina vinterskor. Väl hemma några timmar senare så var mina fötter helt slut. Kunde knappt gå hem från bussen för jag hade så ont. Hade alltså fått ännu fler skavsår. Måste ju bero på att mina fötter sväller och inte riktigt får plats i skorna. Nej, nu blir det foppatofflor resten av tiden :)


Bruka tänka innan jag går och lägger mig att...imorrn kanske vi är tre :) Jag vet att det är 3 veckor kvar men h*n är ju faktiskt färdigbakad till veckan så man vet ju aldrig! Trodde faktiskt att det var dags häromnatten för det kändes precis som att vattnet gick. Det blev alldeles varmt och jag var tvungen att känna efter om hela sängen var blöt vilket den inte var. Skitskumt var det iaf!


Nog om det...


Har nyss varit nere i förrådet där jag tänkte rensa lite och ställa i ordning kartonger som mamms ev skulle kunna ta med hem men det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Allt jag hittade kände jag att jag måste ha kvar här så så får det bli! Tog ner en lampa men upp tillbaka kom 10 andra saker som tydligen måste vara här :)


Blir lugnt ikväll till skilllnad från alla andra i området som ska på SMASK. Känner att jag har annat jag måste lägga pengarna på. Nej, det får bli robinson ist :)


Diksmaskinen nästa!


Av Malin - 27 mars 2009 13:59

Såg nu att jag tydligen blivit utmanad av C. Då du inte hade fler länkar till någon Malin så antar jag att det är mig du menar :)


Regler: Det här är svårare än du tror! Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar! Utmana därefter 2 personer. Lycka till!



1. Vad heter du?: Malin

2. Ett ord på fyra bokstäver: Mask

3. Flicknamn: Michelle

4. Pojknamn: Marcus

5. Yrke: Musiklärare

6. Färg: Marinblå

7. Klädesplagg: Manchesterbyxor

8. Mat: Makaroner och korv

9. Sak i badrummet: Mousse

10. Plats/stad: Mallorca

11. En orsak att vara sen: Mensbekymmer

12. Något man skriker: Men För Helvete!

13. Film: Män Som Hatar Kvinnor

14. Något man dricker: Must

15. Band: Metallica

17. Gatunamn: Magasingatan

18. Bil: Mazda

19. Sång: Moving On

20. Ordspråk: Man vet aldrig, när ett snöre kan komma till användning.
Källa: NallePuh - A.A Milne


Jag utmanar då Anna & Anneli

Lycka till!

Av Malin - 25 mars 2009 08:44

Klev jag upp idag! D var ute på sin nuförtiden dagliga morgonpromenad och då passade jag på att kliva upp innan han kom hem för att göra lite frukost. Var länge sen jag gjorde det sist och idag har han tenta så jag tänkte vara lite extra snäll :)


Idag är det våffeldagen men vi bestämde oss ändå för lasagne idag eftersom vi båda varit sugna på det. Får bli en försenad våffeldag ist :)


Vet inte om jag ska gå och lägga mig en stund nu eller om jag ska försöka vara vaken hela dagen så jag somnar snabbt ikväll...då kanske jag inte hinner känna av mina restless legs. Dom gör sig påminda nästan varje kväll nuförtiden och då är det ta mej fan omöjligt att sova! Hoppas på att det försvinner sen.


Sappade förbi det här nya programmet "ballar av stål" härom kvällen och jag var tvungen att stanna till och kika vad det var. HELVETE vad jag skrattade!!! Tänk dig att du är ute och går på stan och sen rätt som det är så kommer det någon och hoppar på dig bakifrån och gör allt för att försöka hålla sig kvar :) Jag vet inte om jag har dålig humor men roligt var det iaf! Inte allt men mycket.


17:15


Har haft en ganska produktiv dag idag faktiskt. Har tänkt ta itu med besticklådorna jättelänge för dom har sett ut som nå jag vet inte vad men så idag så blev det av. Slängde in alla bestick i diskmaskinen och medan de skötte sig själv så diskade jag ur lådorna och skruvade fast handtagen. Och innan det drog jag ihop en kladdkaka som vi ska mumsa på ikväll. D fick reda på idag att han klarat några tentor och det ska såklart firas *stolt*


Nu väntar vi bara på att lasagnen ska bli klar i ugnen!

Det går riktigt fort att laga mat/diska undan när man är 2. Nog för att det säkert skulle kunna gå minst lika snabbt utan mej men det är ju trevligare när man är två :)


Pratade ju med mamms igår och fick lite tips på vad jag skulle kunna göra för att dölja fläckarna på tapeten vid sängen. Så mitt projekt blir att försöka få ihop någon slags gavel som jag sen tänkte klä med något fint tyg och smacka upp så fläckarna inte syns. Värden vill ju inte hjälpa så då får man ta saken i egna händer :)

Vad det gäller dvd projektet jag hade på gång för ett tag sedan så vill jag bara berätta att den trivdes bättre i vårt soprum efter ytterligare lite mek från min sida :)


Lite H2O på det här så!

Av Malin - 24 mars 2009 15:10

Är det för tillfället. Kan ju inte bara skriva en massa strunt hela tiden :)


J kom förbi idag och tätade våra fönster som vi tänkt ringa om typ 1000 gånger. Nu är det iaf gjort så vi får se om det blir nå bättre. Själv har jag bytt gardiner och sprungit mellan tvättstugan hela förmiddagen. Är fortfarande likadana gardiner som tidigare men nu är dom rena! Och tvätten...den verkar aldrig ta slut! Som tur är så fick jag hjälp igår och i söndags för då var det mycket. Vad i helvete har hon som tar TRE dagar att tvätta tänker ni :) Men det har varit handdukar, sängkläder, gardiner, kläder som bara legat som varken är rent eller smutsigt, vinterkläder och en massa annat som nu ligger rent i garderoberna. Tror inte att jag ska behöva en fjärde dag för nu är det slut!


Messade S igår hur det går med influensan och hon verkar vara frisk nu så vi bestämde oss för att hitta på något ev på torsdag. Så alla mammor i pite är välkomna att hänga på :)


Och katthår...hela tiden överallt! Hinner knappt gå en dag förrän det måste dammsugas igen så jag sa till D att snart ryker mattan! Vit matta och mörka katter är ingen höjdare! Eller vit matta överhuvudtaget kommer jag aldrig skaffa igen!






Av Malin - 23 mars 2009 11:19

Och 29 dagar kvar :)


Lördagen slutade med att vi gick över till A med G&J och S och kikade på robinson. Och vad ska man säga...vissa verkar ju tro att dom skulle på semester. En av dom hade ju inte hunnit mer än att komma dit förrän hon sa: Jag vet inte hur länge till jag orkar. HALLÅ! Newsflash...det är robinson! Bara för att tidigare robinson varit på en vit strand så är det ju inget man kan ränkna med. Nog för att jag tror att alla kommer hamna på någon bättre strand till slut men ändå. Och vad fan skulle hon döda den där stackars ödlan för om hon ändå inte skulle äta upp den?

Och varför inte skicka sis istf den där gammtanten som ändå åkte i plurret direkt?


Skulle ju åkt ner och lämnat tillbaka bältet idag men jag ringde och frågade om jag kunde ha det tills imorrn och det var ok. Fick inte alls lika ont när jag hade det då vi gick hem från stan i fredags.

Vet dock inte om det är så stor mening att beställa ett själv då det inte är så lång tid kvar. Får se hur jag gör.


Det var allt för stunden!

Av Malin - 21 mars 2009 11:54

Mycket riktigt så blev det en tripp ner på stan för handling igår vilket slutade med 2 förp. hårfärg och en massa mat.

Blev en sen middag men vad gör väl det när man har trevligt sällskap :)


Förrätt: Bruchetta

Varmrätt: Rostade rotgrönsaker, helstekt fläskfilé och vitlökssås

Efterrätt: Hallonpaj toppad med vit choklad och vaniljglass


Behöver jag säga mer?

Blev ju även en omgång alfapet dock inte med lika bra utgång som sist...hamnade 4 av 4 :) Jag skyller på bokstäverna!

Måste fan ta och skaffa ett alfapet så man kan gnugga geniknölarna ibland :)


Trodde jag skulle sova till iaf 12 idag för jag var så jäkla trött igår men kl 9 var jag klarvaken och såklart kissnödig så sen var det lika bra att kliva upp. Får väl vara glad att jag inte kliver upp redan kl 6 med tanke på hur ljust det börjar bli ute redan då. Helena och mamma skulle inte stå ut länge här utan mörkläggning :P


Ikväll är vi bjudna till S så troligtvis så blir det väl att vi går över dit en stund.


Sitter just nu med färgningen i håret och det känns så skönt...back to normal again! Var tvungen att visa D förpackningen att det verkligen är mörkbrun och inte svart som han säger att det är.


15:10


Tänk vad en hårfärg kan göra med hur man känner sig :) Har fixat iordning håret nu och ja...I´m back!


Kollade kalendern för en stund sedan så jag inte missat våffeldagen :) och vad skådar mitt norra öga om inte sommartid! Inte imorgon men nästa söndag så ställer vi om klockorna till sommartid! Helt underbart!

Och som om det inte vore nog med det så när jag skulle sätta upp håret i en hästsvans imorse så följde nästan all lugg med och satt fast i snodden! Och med det menar jag att min lugg börjar bli så lång så allt går att sätta upp utan att en massa ramlar ner! Härligt! Saknar iofs att ha lugg ibland men nu får den vara lång ett tag!


På återseende!

Av Malin - 20 mars 2009 09:31

Så var det fredag...igen!


Har redan hunnit ner på stan en sväng för besök på mvc där allt såg bra ut! Idag fick även D kolla blodtrycket vilket var normalt. Han trodde han hade lite lägre iom att han känner sig så yr ibland men det såg bra ut.

Fick låna ett foglossningsbälte att prova på över helgen så vi får se om det hjälper mot det onda som fortfarande inte försvunnit helt. Gick upp på konsert på skolan igår och det var glashalt hela vägen vilket gör att man spänner sig när man går för att inte ramla och det kändes när jag kom hem. Får investera i ett eget bälte om det känns bättre!


Har nyss startat en diskmaskin och tänkte försöka mig på topparna nu...börjar se riktigt slitna ut så vi får väl göra en Helena och se var det slutar :)


Ikväll blir det middag med G&J. Ska bli trevligt! Hoppas vi kommer överens om något gott att äta bara :) Antar att det blir en till tripp ner på stan så då ska jag passa på att kolla på hårfärg. Vet inte om man får färga håret när man är gravid men får kolla det först. Är så less på blandningen jag har nu.


Nej, topparna var det!


13:20


Gick bra med håret! Fick bort det värsta utan att punga ut över 400 kr :)

J skrev att hon färgat sitt hår under graviditeten och det skulle tydligen vara ok så ikväll eller ev imorrn är jag mörk igen :)


Sen gatt jag ju söka reda på en låt (den på robinson reklamen) för den har fått mig att lyssna lite extra varje gång den visas. Och mycket riktigt så var den tok bra så den har spelats högt i högtalarna idag :) Och med tanke på kullerbyttorna i magen så verkar det vara fler som diggar låten!


http://www.youtube.com/watch?v=IoIpxkWzcLM


Nu ska jag platta till kalufsen så folk inte blir rädd när jag går ner på stan :)



Av Malin - 18 mars 2009 19:56

Är en sån dag idag :(



Ovido - Quiz & Flashcards